جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خريد زنجير طلا

زنجير طلا يكي از زيورآلاتي است كه هيچ وقت دمده نمي شود اما قبل از اينكه اقدام به خريد طلا بكنيد، دانستن چند نكته ضروري است. هدف اين مقاله دادن آگاهي به شماست تا بعد از خريد و تحويل قطعه طلاي خود، متعجب نشويد و همان باشد كه مي خواهيد.

تا چه اندازه مي خواهيد هزينه كنيد؟

قبل از اقدام به خريد زنجير طلا، بودجه اي را متناسب با هدفي كه داريد (طلا براي كادو دادن، استفاده روزانه و غيره) تعيين كنيد. سپس با توجه به آن مي توانيد يكي از سه مدل زنجير زير را انتخاب نماييد. به طور  كلي زنجيرهاي طلا در سه مدل زير توليد مي شوند.

زنجير طلاي توپر؛ منظور از زنجير توپر زنجيري نيست كه در ساخت آن 100 درصد از طلاي خالص استفاده شده و در واقع، عيار زنجير طلاي توپر مي تواند 22، 18، 14 و حتي 10 باشد. در بين تمامي اين ها، زنجيرهاي طلا كه 18 و 14 عيار هستند، بيشترين ميزان مقاومت و زيبايي را دارند. عيارهاي بالاتر ضعيف تر بوده و عيارهاي پايين تر، آن رنگ طلايي زيبا را ندارند.

زنجير طلاي آبكاري شده؛ به زنجيرهايي گفته مي شود كه از فلزات ديگر ساخته مي شوند و در آخر يك روكش طلاي مذاب به آنها اضافه مي شود. اينگونه زنجيرها قيمت نسبتا ارزاني دارند زيرا فلز طلا تنها در روكش آنها وجود دارد. قيمت زنجير طلاي آبكاري شده كمتر است اما به مراقبت زيادي نياز دارد.  هر چندوقت يكبار بايد دوباره آن را آبكاري نماييد تا زيبايي و جلاي خود را از دست ندهد.

زنجير طلاي توخالي و سبك؛ زنجيرهاي سبك مثل زنجيرهاي توپر تماما از طلا ساخته مي شوند ولي كل طرح با طلا پر نشده و وزن سبكي دارد.

اين سه مدل زنجير با هم تفاوت هاي زيادي دارند اما مهمترين تفاوتشان در ميزان طلاي به كار رفته در ساخت و تبعا قيمت آنهاست. براي مثال، قيمت زنجير طلاي مردانه يا زنانه اي كه روكش طلا دارد از همه مدل ها ارزانتر است. زيرا روكش طلا بعد از مدتي از بين مي رود و فلز زيرين آن نمايان مي شود. اين زنجيرها نيازمند آبكاري جديد هستند و گرنه قابل استفاده نخواهند بود. از طرفي قيمت گردنبند طلاي توخالي نيز كمتر است. اما اگر ميخواهيد دائما آن را به گردن داشته باشيد، ما توصيه ميكنيم كه حتما طلاي توپر بخريد.

بيشتر بخوانيد :


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۸:۴۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :