جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه چيز را راجع به جرم گيري دندان بدانيم

جرم و يا همان تاتار به پلاك هاي سفت و سخت شده اي مي‌گويند كه ديگر با مسواك زدن از روي دندان ها نمي‌روند بايد با جرمگيري از ميان بروند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با جرمگيري و طول درمان و شيوه انجام آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

جرمگيري چيست؟

اغلب كساني كه درمان ارتودنسي را شروع مي كنند قبل از آن، بايد به يك متخصص لثه يا ساير متخصصين دندانپزشكي مراجعه كنند. اين افراد معمولا مشكلاتي در خصوص بافت لثه و يا دندان خود دارند كه بدون برطرف شدن آن ها ترجيح مي دهيم ارتودنسي را شروع نكنيم. براي مثال جرمگيري دندان يكي از اين پروسه ها است كه بيشتر افراد بايد قبل از آغاز درمان، جرم گيري كنند. در اين مقاله درباره علت جرمگيري دندان قبل از ارتودنسي و فوايدش اطلاعاتي ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسي داريد حتما ابتدا اين مقاله را بخوانيد.

طريقه به وجود آمدن جرم

بزاق دهان به طور طبيعي داراي املاح و مواد معدني است كه در قسمت هايي از دندان ها رسوب مي كنند. به مرور زمان ميكروب هاي دهاني و مانده مواد غذايي به اين رسوبات اضافه شده و اولين مراحل  تشكيل پلاك دندان آغاز مي شود. در مراحل اوليه پلاك دندان به آساني با مسواك و نخ دندان قابل پاك شدن هستند. اما اگر به موقع از روي دندان برداشته نشوند اين پلاك ها به مرور حجيم شده. سپس به جرم تبديل مي شود.

جرم ها از بافت سختي به نام تارتار تشكيل شده اند كه از تجمع و گرد همايي پلاك هايي كه به موقع تميز نشده اند تشكيل شده اند. جرم ها در شكل گيري مشكلات زير مقصر هستند و اين مساله خود اهميت جرمگيري قبل از ارتودنسي دندان را نشان مي دهد:

همچنين راجع به روش هاي زيبا سازي طرح لبخند نيز بيشتر بدانيد.

علت جرمگيري دندان در هر شش ماه

اگر شما بهداشت دهان و دندانتان را به خوبي رعايت كنيد و هر شش ماه يكبار دندان هايتان را جرمگيري كنيد توانسته ايد يك شستشوي حرفه اي دندانپزشكي انجام دهيد. تميز كردن حرفه اي دندان ها شامل اندازه گيري دندان ها ، حذف پلاك و تميز كردن لكه ها و صاف كردن سطح دندان است. اين كار به منظور حفظ سلامتي دندان ها و لثه هاي شما انجام مي شود.

مراجعه هر شش ماه يكبار شما به دندانپزشك باعث مي شود كه حتي اگر علائمي از بيماري لثه مشاهده شود بتوانيد هرچه سريعتر آنرا برطرف كنيد.

سخن آخر

تحقيقات و مطالعه مقالات علمي معتبر باعث مي‌شود تا ما بتوانيم به راحتي بهترين تصميم را بگيريم و جلوي بروز هر گونه پشيماني را نيز بگيريم. مسائل پزشكي از حساسيت بالايي برخوردارند و ما بايد هميشه با دقت نسبت آنها تصميم بگيريم. امروز در اين مقاله قصد داريم تا سايتي را به شما معرفي كنيم كه مي‌توانيد مقالات متعددي كه كاملا علمي هستند را راجع به مسائل دندانپزشكي در آن مطالعه كنيد. سايت پايگاه سلامت دهان و دندان به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۱:۱۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :