جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

همه چيز را درمورد ارتودنسي بايد بدانيم.

اگر فك و دندان شما وضعيت طبيعي و نرمالي ندارد و در موقعيت خوبي نيست، نياز به درمان ارتودنسي دندان داريد. با كمك اين درمان، بيشتر مشكلات دنداني مانند انحرافات فكي و يا كج بودن دندان برطرف خواهد شد. براي آشنايي كامل با اين روش درماني، حتما ادامه اين مقاله را بخوانيد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي براي جلو بودن فك بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

ارتودنسي چيست؟

با توجه به اين كه در اين چند سال فرهنگسازي گسترده اي توسط دندان پزشكان در مورد سلامت دهان و دندان صورت گرفته است، حتما تاكنون درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن شنيده‌ايد و با آن آشنا كامل داريد.

“ارتودانتيكس” يا يعني دانش و مهارت اصلاح دو مشكل ناهماهنگي و نامنظمي دندان‌ها و روابط غير طبيعي بين فكي. هر وقت كه فك و دندان، نظم و تراز طبيعي خود را از دست بدهد، متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست با روش‌هاي مختلفي، اقدام به منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

علت مراجعه به متخصص ارتودنسي

اين روزها ارتودنسي و مراجعه به ارتودنتيست كاملا در حال جا افتادن است و بسياري از مردم مي‌دانند با كمك اين درمان چه چيزهايي را مي‌توانند درمان كنند. اما به هر حال، اجازه دهيد تا درباره مشكلاتي كه ارتودنتيست‌ها مي‌توانند اصلاح كنند صحبت كنيم.

همچنين راجع به ارتودنسي اقساطي بيشتر بدانيد.

به طور كلي اگر شما يا فرزندتان يكي از مشكلات زير را داشته باشيد، مي‌توانيد براي درمان و معاينه به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنيد:

•        كج بودن دندان ها

•        وجود فاصله بين دندان ها

•        اكستروژن يا بيرون زدن دندان‌ها

•        آندربايت يا جلوزدگي فك پايين

•        اينترون يا داخل رفتگي دنداني

•        كراودينگ يا شلوغي و ازدحام دندان‌ها

•        اوربايت يا جلو بودن بيش از حد فك بالا

•        فاصله بين دندان هاي فك پايين و بالا در جلو يا اپن بايت

•        انحراف فك

•        كراس بايت يا قرار گرفتن دندان هاي يك فك پشت دندان هاي فك ديگر.

روش اصلاح ناهنجاري ها به كمك ارتودسني

از بين بيماران مراجع به مطب‌هاي پزشكان ارتودنتيست، هيچ دو نفري به طور دقيق يك مشكل با جزئيات يكسان را ندارند. براي همين روش و مراحل درمان براي تمامي بيماران يكسان نيست. با اين وجود تعدادي مرحله مشترك وجود دارد كه همه بيماران آن ها را در طول درمان طي خواهند كرد.

همه چيز را راجع به دندانپزشكي بارداري بدانيد.

قالب گيري

بعد از معاينه بيماران، فرآيند قالبگيري دندان را داريم. اينكار، مخصوصاً براي بيماراني كه قصد انجام ارتودنسي نامرئي دارند حتما انجام مي‌شود. هدف از اين كار ساخت پلاك ارتودنسي است و همچنين پيش بيني مسير پيشرفت در طول درمان. در واقع، ما با اينكار مي‌خواهيم ببينم دندان‌هاي شما بايد چطور حركت كنند تا به حالت صاف و منظم درآيند و براي اين كار چقدر زمان مورد نياز است.

سخن آخر

شما هم اگر فكر مي‌كنيد مشكل نامنظمي فك و دندان داريد و يا از قبل مي‌دانيد از اين مشكلات رنج برديدو هم اكنون شما را آزار مي‌دهد، تنها بايد به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنيد. و در نظر داشته باشيد كه  عدم درمان يا به تاخير انداختن اين فرآيند، منجر به نتايج به مراتب بدتري خواهد شد. و احتمال اين وجود دارد كه هزينه‌هاي بيشتري را در بر داشته باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۳:۵۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :