جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ايمپلنت يا بريج كدام يك بهتري است؟

ايمپلنت و بريج دندان هر دو از روش هاي جايگزيني دندان هاي از دست رفته هستند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا به طور كمال اين دو را با يكديگر مقايسه كنيم و به شما بگوييم با توجه به شرايطتتان، كدام يك از اين دو مورد براي شما بهتر است و بايد از كدام يك استفاده كنيد. با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در مورد بريج ها و ايمپلنت هاي دنداني در اختيارتان قرار دهيم.

بريج دنداني

همانطور كه در مقدمه نيز اشاره كرديم، بريج دندان يكي از روش هاي جايگزين كردن دندان است كه ميتوانيد به جاي دنداني كه اخيرا از دست داده ايد از آن استفاده كنيد. به دليل پايين بودن هزينه بريج در مقايسه با ساير روش هاي جايگزيني دندان از جمله ايمپلنت ها، معمولا از بريج بيشتر استفاده ميشود همچنين بريج دنداني انواعي دارد كه در ادمه به برسي آنها مي‌پردازيم

  • پل دندانپزشكي سنتي: از آنجا كه دندان هاي سالم در اين روش تراشيده مي شوند، استفاده از پل هاي سنتي چندان توصيه نمي شود و به هيچ عنوان فرآيندي محافظاكارانه نيستند. آن ها اغلب براي جاگزين كردن دندان هاي از دست رفته خلفي استفاده مي شوند.
  • پل هاي مريلند
  • پل كانتي لور: پل دندان كانتي لور يا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار كمي متفاوت از ساير انواع بريج هاي دنداني است. براي نصب اين نوع بريج دندان به يك دندان سالم نياز داريم. اين دندان تراشيده مي شود تا بتوان روي آن پل كانتي لور را نصب كرد.
  • بريج دندان متكي بر ايمپلنت

همچنين همه چيز را راجع به هزينه ايمپلنت دندان نيز بدانيد.

مزاياي ايمپلنت دندان

ابتدا و قبل از هرچيزي اجازه دهيد تا شما را با 7 تا از مزاياي ايمپلنت دندان آشنا كنيم. بعد از خواندن اين بخش حتما بخش معايب را با دقت بيشتري بخوانيد.

  1. عملكرد دندان ها را انجام مي دهند
  2. آن ها به تسهيل بهداشت دهان و دندان كمك مي كنند
  3. به جلوگيري از تحليل استخوان كمك زيادي مي كنند: هنگامي كه دندان خود را از دست مي دهيد ، استخوان اطراف آن ها به دليل عدم فعاليت شروع به از دست دادن توده استخواني مي كند كه اصطلاحا تحليل استخوان نيز ناميده مي شود. اين از دست دادن استخوان، ممكن است منجر به تضعيف كل فك شود و خطر شكستگي هاي پاتولوژيك را افزايش دهد. اما خوشبختانه ايمپلنت دندان به استخوان نيرو مي بخشد و از تحليل رفتن آن جلوگيري مي كند.
  4. ايمپلنت ها ظاهر طبيعي و زيبايي دارند
  5. ماندگاري بسيار طولاني دارند: يكي از بزرگترين مزاياي ايمپلنت دندان، دوام و طول عمر بالاي آن است. پس از نصب ايمپلنت ها آن ها مي توانند تا 25 سال دوام داشته باشند. در صورتي كه بهداشت دهان و دندان به خوبي رعايت شود آن ها ممكن است تا آخر عمر نيز سالم باقي بمانند.
  6. به متفارن ماندن صورت كمك مي كنند
  7. از كج شدن دندانهاي ديگر جلوگيري مي شود

سخن آخر

با توجه به تمامي مواردي كه در بالا ذكر شد، حال تصميم نهايي با شما است كه كدام يك را انتخاب كنيد. امروز ما در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيارتان قرار دهيم، ولي اگر قصد داريد تا اطلاعات خود را در اين مورد و موارد ديگر مرتبط به دندانپزشكي افزايش دهيد به شما توصيه مي‌كنيم تا حتما به سايت پايگاه سلامت دهان و دندان يكسر بزنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۷:۰۵ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :