جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي متحرك و زود بازده

ارتودنسي يكي از شيوه هاي درمان ناهنجاري هاي دنداني است كه طرفداران بسيار زيادي دارد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا به طور مختصر راجع به دو نوع از انواع ارتودنسي يعني ارتودنسي متحرك و ارتودنسي زودبازده با شما عزيزان سخن بگوييم. با ما همراه باشيد تا اطلاعات خوبي را در اختيارتان قرار دهيم.

ارتودنسي زود بازده چيست؟

يكي از راه ها اصلاح بدفرمي هاي دهان و دندان ها، انجام ارتودنسي دندان است. در صورتي كه شما مايل به درمان ناهنجاري فك و دندان هاي خود از طريق انجام ارتودنسي باشيد، ممكن است بخواهيد اين كار را با كمك روش هايي كه زودتر به نتيجه مي رسند، انجام دهيد..

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي نامرئي اينجا كليك كنيد.

علاوه بر تاثيري كه دندان هاي مرتب و منظم بر زيبايي ظاهري و طرح لبخند شما دارد، همچنين مي تواند باعث ارتقا سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان هاي شما شود. اگر دندان هاي شما مرتب بوده و در يك رديف منظم قرار داشته باشند، شما مي توانيد به راحتي تمام قسمت هاي سطحي دندان هاي خود را مسواك بزنيد و به راحتي نخ دندان بكشيد؛ در نتيجه موقعيت مناسبي براي رشد باكتري ها در محيط دهان فراهم نمي شود و از پوسيدگي و خراب شدن دندان ها جلوگيري مي شود.

راجع به ارتودنسي كامل نيز بيشتر بدانيد.

ارتودنسي متحرك چيست؟

تفاوت ارتودنسي متحرك نسبت به ثابت از اسم آن پيداست. ارتودنسي ثابت به دندان شما مي‌چسبد، در حالي كه ارتودنسي متحرك را مي‌توانيد از دهان خارج كنيد. بسياري از روش‌هاي ارتودنسي مراحل مختلفي دارند، بنابراين ترجيح داده مي‌شود از اين مدل براي درمان استفاده شود و اين روش درماني مي‌تواند بسيار مفيدتر واقع شود. معمولا وقتي مي‌خواهند فك‌ها را درمان كنند از ارتودنسي متحرك استفاده مي‌شود و براي درمان ناهنجاري دندان از ارتودنسي ثابت استفاده مي‌كنند. چند مدل مختلف ارتودنسي متحرك وجود دارد كه در ادامه درباره آن‌ها توضيح خواهيم داد.

همانطور كه گفته شد ارتودنسي متحرك روشي محبوب در درمان ناهنجاري‌هاي دهاني است، اما فرد نمي‌تواند خودش نوع درمان را انتخاب كند. معمولا دكتر ارتودسني نسبت به نوع ناهنجاري مدل ارتودنسي را انتخاب مي‌كند. انواع ارتودنسي متحرك به شرح زير است:

  • اينويزالاين يا ارتودنسي شفاف
  • نگهدارنده‌ها
  • تنظيم كننده فضاي دندان‌ها
  • گسترش دهنده كامي

درمورد مراقبت از ارتودنسي سنتي بيشتر بدانيد.

ارتودنسي پيشگيرانه

درمواردي دندانپزشك تنها دندان هاي كودك شما را معاينه كرده و از روش ها و دستگاه هايي براي متوقف كردن پيشرفت مشكلات و ناهنجاري هاي دهان و دندان هاي او جلوگيري مي كند تا زمان مناسب براي انجام ارتودنسي فرا برسد. به علاوه اصلاح مشكلات و ناهنجاري هاي مربوط به فك، دهان و دندان ها، در كودكان راحت تر و با سرعت بيشتري انجام مي شود؛ زيرا  استخوان هاي فك در كودكان هنوز رشد خود را كامل نكرده اند و با كمك دستگاه هاي مخصوص دندانپزشكي مي توان فضاي بيشتري براي جا به جايي دندان ها در دهان كودكان ايجاد كرد.

سخن آخر

در اين مقاله سعي شد تا اطلاعاتي راجع به ارتودنسي زود بازده و انواع ارتودنسي متحرك را در اختيار شما قرار دهيم اما، همانطور كه مي‌دانيد دانستن تنها چند چيز براي يك تصميم گيري جدي كافي نيست. شما بايد تمام تلاشتان را بكنيد تا سطح معلومات خود را به خوبي افزايش دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۷:۰۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :