جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي و دانستنيهاي آن

ارتودنسي يكي از بهترين خدمات دندانپزشكي است كه براي جلوگيري از پيشرفت ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دنداني است كه سالهاي بسيار طولاني در سراسر دنيا از اين علم استفاده مي‌كنند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و يكي از مشهور ترين نوع آن يعني ارتودنسي نامرئي آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

يكي از اصلي ترين خدماتي كه ما به مراجعانمان ارائه مي دهيم درمان ارتودنسي دندان در سنين مختلف و با تاكيد بر ارتودنسي كودكان است. ما در مجموعه خود از تعدادي متخصص ارتودنسي متبحر، باتجربه و شناخته شده بهره مي بريم كه هر كدام تجربه هزاران مورد موفق درمان ارتودنسي را در كارنامه خود دارند.

ارتودنسي نامرئي

درمان ارتودنسي با صاف و مرتب كردن دندان ها به بهبود ظاهر آنها كمك مي كند، به همين دليل از محبوب ترين خدمات زيبايي دندان به حساب مي آيد. اما افراد زيادي پس از شنيدن نام ارتودنسي دندان به ياد سيم هاي فلزي و ظاهر ناخوشايند دستگاه هاي ارتودنسي  و دندانپزشكي كودكان مي افتند. با اينكه مي توان گفت ارتودنسي ثابت از قديمي ترين و موثرترين درمان هاي ارتودنسي براي حل مشكلات پيچيده فك و دندان مي باشد، اما امروزه پيشرفت هاي فراواني در اين زمينه انجام شده است. نسل هاي جديد ارتودنسي سعي در حل اين مشكل داشته و بريس هايي با ظاهر شفاف يا نامرئي توليد كرده اند.

ارتودنسي نامرئي يا اينويزيلاين يك سري قالب هاي شفاف و متحرك هستند كه با استفاده از پلاستيك سخت اقدام به صاف و مرتب كردن دندان ها (ترميم و زيبايي دندان) مي كنند. در اين ارتودنسي برخلاف ارتودنسي هاي فلزي، از هيچ گونه سيم يا براكتي استفاده نشده است. اگر نياز به درمان ارتودنسي داريد، ولي حتي فكر قرار دادن بريس هاي ثابت و فلزي آزارتان مي دهد، ارتودنسي نامرئي بهترين گزينه خواهد بود.

طول درمان ارتودنسي

به طور كلي مدت زمان ارتودنسي دندان با بريس هاي نامرئي 18 بوده كه ممكن است با توجه به پيچيدگي مشكل هر بيمار اين زمان افزايش يا كاهش پيدا كند. البته به خاطر داشته باشيد كه درمان ارتودنسي زمان بر بوده و به همين دليل طي كردن مسافت هاي زياد براي مراجعه به كلينيك ارتودنسي مي تواند واقعا خسته كننده و زمان بر باشد. در نتيجه سعي كنيد كلينيك ارتودنسي تان حتي الامكان نزديك محل زندگي يا كار خود انتخاب كنيد.

مراحل انجام ارتودنسي

افرادي كه براي منظم كردن دندان ها به كلينيك مراجعه مي كنند صرف نظر از اينكه روش درمانشان به چه شكل است، از آغاز تا انتها 7 مرحله اصلي را طي مي كنند. در ادامه مطلب به برسي اين مراحل خواهيم پرداخت:

  • معاينه و ارزيابي تخصصي + مشاوره
  • انجام برخي پروسه هاي دندانپزشكي در صورت نياز
  • آماده سازي دستگاه هاي ارتودنسي
  • نصب بريس و ساير دستگاه هاي مورد نياز ارتودنسي
  • چكاپ مستمر و جلسات دوره اي تنظيم دستگاه ها
  • برداشتن دستگاه ها و اتمام درمان
  • ثتبيت نتايج ارتودنسي با كمك نگهدارنده و ريتينرها

كلام آخر

در اين مقاله تلاش كرديم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و ارتودنسي نامرئي آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را راجع به اين دو در اختيار شما قرار دهيم. اميدواريم توانسته باشيم سطح معلومات شما را براي تصميم گيري بهتر بالا برده باشيم تا بتوانيد به راحتي و با خيال راحت به سراغ ارتودنسي برويد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۰:۵۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :