جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نحوه نگهداري از استخر پيش ساخته فايبرگلاس

با توجه به علاقه روز افزون ايراني ها براي خريد استخر پيش ساخته و آماده يا ساخت استخر، صنعت استخر سازي و نگهداري از آن ها در ايران رو به رشد است. يكي از بهترين نمونه هايي كه هر كسي ميتواند با هزينه معقول در بهترين شرايط داشته باشد استخر فايبرگلاس است. ما در اين مقاله درباره اين استخر و نحوه نگهداري از آن اطلاعات مفيدي به شما عزيزان ارائه خواهيم كرد.

استخر پيش ساخته فايبرگلاس چه نوع استخري است؟

همانمطور كه از نامش پيداست، اين استخرها پيش ساخته هستند و از جنس مواد اوليه فايبرگلاسي ساخته ميشوند. برخلاف استخرهاي بتني و مرسوم كه از بخش هاي مختلف فلزي و بتني ساخته ميشوند اين استخرها يكپارچه و يك تكه از جنس فايبرگلاس خام ساخته شده اند.

پوسته هاي استخر فايبرگلاس كه توسط توليد كننده ها و كارگاه هاي معتبر ساخته شده است معمولا از شش لايه مختلف مواد فايبرگلاسي تشكيل شده كه همه لايه ها با دقت در كنار هم چسپانده شده اند. اين استخرها را ميتوان در هر شكل و رنگي سفارش داد. دردسرهايي كه ساخت استخر بتني به سازندگان و مالكان تحميل ميكنند در ساخت استخر پيش ساخته فايبرگلاس به حداقل ميرسد زيرا ساخت آن ها در كارگاه است و يكجا در زمين جاسازي ميشود.

مزاياي استخر پيش ساخته فايبرگلاس

طول عمر، دوام و ماندگاري اين استخرها فوق العاده بالا است (بيشتر از ۳۰ سال)

نگهاري از آن ها بسيار ساده و كم هزينه تر است

نصب ساده اي دارند

مدت زمان نصب خيلي كم است

براي ساخت آن ها لازم نيست در محيط ريخت و پاش شود

براي نصب به تعداد كارگر كمتري نياز دارد

جلبك ها در اين استخرها دوام نمي آورند

و

مراقبت و نگهداري از استخر پيش ساخته فايبرگلاس

استخرهاي فايبرگلاس غير متخلخل هستند، به اين معني كه آنها طوري طراحي و ساخته ميشوند كه به هيچ عنوان جايگاهي براي رشد جلبك نيستند و حتي اگر جلبك در آن ها رشد كند به راحتي ميتوان آن ها را تميز كرد. در طرف مقابل، استخر بتني متخلخل است و شكاف، درز و عدم يكدست بودن سطوح استخر، بهترين فضا براي رشد و لانه گزيني  جلبك ها است كه اين يعني افزايش هزينه نگهداري استخر بتني.

منبع : https://www.tomestakhr.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۳:۳۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :