جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي و انواع آن؛ ارتودنسي ساده

ارتودنسي انواع مختلفي دارد. اين روش يكي از پرطرفدار ترين متد ها براي بازيابي نظم و ترتيب بين دندان ها است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و انواع آن به خصوص ارتودنسي ساده آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

متخصص ارتودنسي

دندانپزشكان زيادي هستند كه ادعا مي كنند مي توانند به خوبي به اصلاح نامنظمي هاي دنداني بپردازند. اما با وجود ادعاي آن ها، انجام اين كار را تنها بايد به يك متخصص ارتودنسي دندان (ارتودنتيست) واگذار كرد.

اين متخصصان پس از دريافت مدرك دندانپزشكي عمومي خود، با شركت در يك آزمون اختصاصي (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصي اصلاح ناهنجاري هاي دنداني و فكي مي شوند.

آن ها 3 يا 4 سال به صورت تخصصي آموزش هاي لازم را مي گذرانند و با مدرك معتبر تخصصي فارغ التحصيل مي شوند. طي اين چند سال آن ها با تمام علل نامنظمي هاي دنداني و تمام روش هاي اصلاح آن نامنظمي ها به وسيله دستگاه هاي پيشرفته آشنا مي شوند.

درمورد ارتودنسي متحرك نيز بيشتر بدانيد.

بهترين سن براي شروع درمان ارتودنسي

متخصصان معتقدند كه حتي اگر كودك مشكل خاصي در خصوص هماهنگي دندان هاي خود نداشته باشد بهتر است كه از سنين 6 تا 8 سالگي به يك متخصص ارتودنسي خوب مراجعه كنند.

اگر مشكلي وجود نداشته باشد، متخصص از بروز مشكلات احتمالي (كج شدن دندان ها و …) پيشگيري مي كند. و اگر دندان هاي كودك نامنظم باشند يا مشكل فكي وجود داشته باشد از همان ابتدا درمان با مدت زمان اندك و هزينه پايين آغاز مي شود.

راجع به ارتودنسي نامرئي بيشتر بدانيد.

ساده ترين روش ارتودنسي

دندان هايي مرتب و منظم كه در يك رديف قرار داشته باشند، امروزه به عنوان يكي از معيارها و ملاك هاي زيبايي شناخته مي شوند. دندان هاي مرتب و رديف، تاثير زيادي در زيبايي و دلنشين بودن لبخند شما دارند. داشتن يك لبخند زيبا، يكي از موثرترين راه هاي جلب اعتماد افراد در برخورد اول است. به اين ترتيب، شما دلنشين تر و جذاب تر به نظر مي رسيد و راحت تر مي توانيد با ديگران ارتباط برقرار كنيد و اعتماد به نفس شما در روابط اجتماعيتان بيشتر مي شود.

همه چيز را راجع به ارتودنسي خفيف بدانيد.

همچنين دندان هايي مرتب و منظم، از طريق راحت تر كردن دسترسي براي مسواك زدن و نخ دندان كشيدن، سلامت و بهداشت دهان و دندان هايتان را ارتقا مي دهند و تا حد زيادي از پوسيده و خراب شدن دندان هاي شما جلوگيري مي كنند.

نكاتي راجع به ارتودنسي و سخن آخر

ارتودنسي دندان ها يكي از شاخه هاي علم دندانپزشكي است كه به درمان و زيباسازي دندان ها و فك هايي كه در موقعيت مناسبي قرار نگرفته اند و ناهنجاري دارند، كمك مي كند. براي انجام اين روش دندانپزشكي، دندانپزشك متخصص ارتودنسي كه ارتودنتيست نام دارد، دستگاه هايي به نام بريس هاي ارتودنسي را روي دندان هاي شما قرار مي دهد.

در اين مقاله سعي كرديم تا نكات و اطلاعات مهمي را راجع به ارتودنسي و ارتودنسي ساده در اختيارتان قرار دهيم، اميدواريم كه اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۴:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :