جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

لنت ترمز و شيشه شوي

لنت ترمز را كه همه ما مي‌دانيم از مهمترين قطعات خودرو است و بايد از كيفيت بالايي برخوردار باشد. اما چرا شيشه شوي. شايد باورتان نشود ولي شيشه شوي نيز مهم است و بايد بدانيد از چه شيشه شويي براي خوردويتان استفاده مي‌كنيد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با خصوصيات يك لنت و شيشه شوي خوب آشنا كنيم. به خصوص در خودرو هاي كره اي مثل هيونداي و كيا كه لنت جزء اصلي ترين قطعات كيا محسوب مي‌شود. با ما همراه باشيد.

لنت ترمز مناسب چه لنتي است؟

چنانچه بخواهيد ناگهان در خيابان‎‌ها و اتوبان متوقف شويد مجموعه‎‌اي از لنت‎هاي ترمز با كيفيت بالا مي‎تواند تفاوت ايجاد كند. وقتي پدال ترمز را فشار مي‎‌دهيد كوليس‎‌هاي ترمز خودرو، لنت‌‎هاي ترمز را در برابر روتورهاي متصل به چرخ‎‌هاي خودرو فشار مي‌‎دهند. اصطكاك بين لنت ترمز و روتورها باعث كند شدن وسيله نقليه شما مي‌‎شود. با گذشت زمان، اصطكاك باعث سايش لنت‎‌هاي ترمز مي‌‎شود و در نهايت نياز به تعويض دارد.

لنت‌‎هاي ترمز از طريق اصطكاك، انرژي جنبشي خودرو را به انرژي گرمايي تبديل مي‌‎كنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطكاك رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتي ترمز‎ها به صورت هيدروليكي استفاده مي‌‎شوند كوليس دو لنت را به هم فشار مي‌‎دهد يا روتور در حال چرخش را فشار مي‌‎دهد تا وسيله نقليه كند و متوقف شود.

هنگامي كه يك لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم مي‌‎شود مقدار كمي از اصطكاك خود را به ديسك منتقل مي‌‎كند و يك پوشش خاكستري بر روي آن باقي مي‎‌ماند. لنت ترمز و ديسك به يكديگر چسبيده و اصطكاك ايجاد شده خودرو را متوقف مي‎كند.

دليل خراب شدن لنت ترمز

خراب شدن لنت ترمز به عوامل زيادي مانند: نحوه رانندگي، محيط رانندگي و نوع لنت بستگي دارد. شايع‎‌ترين علت خرابي ترمز، بي‌توجهي مالك است. ترمزها مانند بسياري ديگر از قطعات خودرو داراي طول عمر محدودي هستند و بايد هر چند وقت يكبار از نظر سلامت بررسي شوند.

اگرچه بسياري از مارك‎‌هاي لنت داراي عمر طولاني هستند اما اين تخمين براساس الگوهاي استاندارد رانندگي است. معمولا رانندگي شهري با توقف‌هاي مقطعي و ترمزهاي ناگهاني همراه است. به همين دليل طول عمر لنت نسبت به حالت استاندارد آن كمتر خواهد بود.

چرا شيشه شوي مهم است؟

شيشه پاك كن يا شيشه‌ شوي خودرو بر خلاف تصور خيلي از دوستاني كه از آب در مخزن شيشه شور استفاده مي‌كنند بسيار نكته با اهميتي است. بايد ضمن استفاده از شيشه شور ماشين در انتخاب شيشه‎‌شور مناسب و استاندارد دقت كنيم و نكاتي را در نظر داشته باشيم. چرا؟؟

وظيفه پمپ شوينده

پمپ شوينده شيشه خودرو يك پمپ كوچك آب است. با روشن شدن اين پمپ، شوينده از مخزن شوينده كشيده شده و به وسيله نازل‌هاي شيشه شور به سمت شيشه جلويي خودرو اسپري مي‌شود. اين پمپ يك تجهيز الكتريكي است كه به مرور زمان مستهلك مي‌شود. وجود نشتي در لوله‌ها، گرفتگي نازل‌ها و يا خرابي خود پمپ از عمده‌ترين دلايل عملكرد نامناسب و عدم اسپري آب به روي شيشه هستند.

سخن آخر

امروز در اين مقاله خواستيم تا سطح اطلاعات شما را راجع به لنت ترمز و شيشه شوي افزايش دهيم. اما مهترين چيز تهيه يك لنت و يا شيشه شوي مناسب و با كيفيت است. اگر شما خودروي كره اي داريد و قصد تهيه لوازم يدكي آن را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم حتما از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۶:۵۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :