جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

5 فايده ساخت استخر طبيعي

استخرهاي طبيعي يا به قولي حوضچه هاي طبيعي به دليل اينكه هيچ تاثير منفي بر روي طبيعت نميگذارند، در مقايسه با ساير انواع استخرها، از جمله استخرهاي پيش ساخته مانند فايبرگلاس، استخرهاي بتني و … در ميان دوستداران محيط زيست بسيار پرطرفدار هستند. گذشته از تمام مزايايي كه حوضچه ها طبيعي دارند، ما در اين مقاله تنها به تعدادي از برجسته ترين فوايد ساخت استخر طبيعي براي خود انسان و طبيعي اشاره خواهيم كرد.

بهترين استخرهاي طبيعي ساخته شده به دست انسان

قبل از اينكه بخواهيم فوايد ساخت استخر طبيعي را بخوانيد تصوير چند حوضچه و استخر طبيعي كه توسط شركت هاي معتبر ساخت، نگهداري و تعمير استخر ساخته شده اند را نگاه كنيد.

5 فايده و مزيت ساخت استخر طبيعي

به حياط و باغ شما نمايي طبيعي و منحصر به فرد ميدهند

بر خلاف استخرهاي معمولي، استخرهاي طبيعي تنها از شن و سنگ هايي كه در اطراف خانه شما وجود دارند ساخته ميشود. (البته اگر در يك مطيط غيرشهري زندگي ميكنيد يا يك ويلا داريد.) تمام متريال هايي كه براي ساخت استخر طبيعي مورد استفاده قرار ميگيرند مستقيما از دل طبيعت هستند و ميتوانند نمايي چشم نواز و بسيار طبيعي داشته باشد.

حياط وحش را به خانه مي آوريد

برخلاف استخرهاي بتني و پيش ساخته  كه معمولا در اطراف آن موجودات زيبايي مثل سنجاقك، پروانه ها، قورباغه، ماهي، پرندگان و …. پرسه نميزنند، ساختر استخر طبيعي يك مزيت فوق العاده دارد. و آن جذابيت است. بدون اينكه هيچ ضرري براي شما و خانواده وجود داشته باشد، هر روز ميتوانيد شاهد حضور انواع پرنده ها، سنجاقكها و … باشيد كه براي آب خوردن به حوضچه طبيعي شما سر ميزنند يا در واقع جذب شده اند. مطمئن باشيد كه وجود همه اين موجودات ريز و درشت به نفع شما و استخر طبيعي شما خواهد بود. آرامشي كه شما با حضور اين موجودات در كنار استخر خود ميگيريد، بي نظير خواهد بود. مخصوصا اگر اين استخر از در يك حياط پر درخت و سرسبز ساخته باشيد و يا در ويلاي شخصي خود چنين كاري انجام داده باشيد.

يك استخر طبيعي هيچ وقت برايتان تكراري نميشود

يك استخر پيش ساخته يا بتني همواره يكنواحت هستند. يك نما دارند و اثري از تنوع در آن ها ديده نميشود. اما شما با ساخت استخر طبيعي ميتوانيد هر فصل يا هر ماه با چيزهايي جديد و متنوعي رو در رو شويد. بهار، تابستان، پايين و زمستان يك استخر طبيعي را بسيار زيباتر ميكنند. در فصل پاييز، برگ ريزان و صداي باران پاييزي را در استخر ميشنويد و ميبينيد، در زمستان يك حوضچه پر از يخ و برف، در بهار سبزه و درخت و پرنده و در تابستان آبتني بعد از يك روز سخت كاري در طبيعي ترين حالت ممكن.

كم مصرف ترين استخرهايي موجود در جهانند

در ساخت استخر طبيعي معمولا به جاي انرژي برق شهري و يا تاسيسات متنوع، از پنل هاي خورشيدي استفاده ميشود. از آنجايي كه ماهيت اين استخرها طبيعي است درنتيجه بايد از صفحات و پنل هاي اين چنيني براي كاهش مصرف انرژي و استفاده حداكثري از طبيعت جهت تامين انرژي استخر استفاده كرد. در اين استخرها حتي براي پمپاژ آب نيز از پنل هاي خورشيدي استفاده ميشود.

براي تميز كردن آب استخر طبيعي از مواد شيميايي استفاده نميشود

مواد شيميايي كه براي ضدعفوني آب استخر مورد استفاده قرار ميگيرند هيچگاه به صورت صد درصد عاري از عارضه نيستند و ميتوانند در دراز مدت به پوست آسيب بزنند. خوشبختانه ما در ساخت استخر طبيعي و نگهداري آن ها از مواد شيميايي استفاده نميكنيم و تنها از سيستم طبيعي و بيولوژيكي كه آب را به صورت طبيعي تميز ميكند بهره ميبريم. زماني كه شما استخر طبيعي خود را تميز ميكنيد، ميتوانيد از مواد اضافي و دفعي استخر به عنوان كود شيميايي براي گلدان هاي خود نيز استفاده كنيد.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۳:۵۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :