جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

لنت ترمز چگونه كار مي‌كند و چه لنتي براي خودرو شما مناسب تر است؟

لنت ترمز از اصلي ترين لوازم يدكي خودرو است. امروز در اين مقاله علاوه بر اينكه قصد داريم كاركرد لنت ترمز را با هم برسي كنيم، مي‌خواهيم لنت ترمز را به عنوان يكي از اصلي ترين لوازم يدكي هيونداي مورد برسي قرار دهيم و به شما بگويمم كه اگر خودرو شما هيونداي است از چه لنتي استفاده كنيد و آن را از كجا تهيه كنيد.

عملكرد لنت ترمز

چنانچه بخواهيد ناگهان در خيابان‎‌ها و اتوبان متوقف شويد مجموعه‎‌اي از لنت‎هاي ترمز با كيفيت بالا مي‎تواند تفاوت ايجاد كند. وقتي پدال ترمز را فشار مي‎‌دهيد كوليس‎‌هاي ترمز خودرو، لنت‌‎هاي ترمز را در برابر روتورهاي متصل به چرخ‎‌هاي خودرو فشار مي‌‎دهند. اصطكاك بين لنت ترمز و روتورها باعث كند شدن وسيله نقليه شما مي‌‎شود. با گذشت زمان، اصطكاك باعث سايش لنت‎‌هاي ترمز مي‌‎شود و در نهايت نياز به تعويض دارد. به خصوص لنت ترمز هيونداي.

لنت‌‎هاي ترمز از طريق اصطكاك، انرژي جنبشي خودرو را به انرژي گرمايي تبديل مي‌‎كنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطكاك رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتي ترمز‎ها به صورت هيدروليكي استفاده مي‌‎شوند كوليس دو لنت را به هم فشار مي‌‎دهد يا روتور در حال چرخش را فشار مي‌‎دهد تا وسيله نقليه كند و متوقف شود.

زماني كه خودرو ميخواهد از توقف بايستد نيازمند يك اصطكاك قابل توجه است. وظيفه توليد اين اصطكاك مستقيما برعهده سيستم ترمز است كه آن هم نهايتا از لنت ترمز براي توقف استفاده ميكند. لنت ها به محض اينكه ما پا روي پدال ترمز گذاشتيم به سمت ديسك ها فشرده شده و با ايجاد يك اصطكاك قابل توجه باعث كم شدن سرعت و در نهايت توقف كامل خودرو ميشوند.

طول عمر لنت ترمز

در خصوص طول عمر لنت ترمز هيونداي و كيا هيچ قانون نوشته شده خاصي وجود ندارد. طول عمر آن ها هرچند به فاكتورهاي مختلفي بستگي دارد اما بيشتر وابسته به شيوه رانندگي و راندن شما دارد. اما به صورت حدودي برآورد ميشود كه طول عمر هر لنت تا 80 هزار كيلومتر باشد و بعد از آن بايد تعويض شود.

دلايل خرابي لنت ترمز

خراب شدن لنت ترمز به عوامل زيادي مانند: نحوه رانندگي، محيط رانندگي و نوع لنت بستگي دارد. شايع‎‌ترين علت خرابي ترمز، بي‌توجهي مالك است. ترمزها مانند بسياري ديگر از قطعات خودرو داراي طول عمر محدودي هستند و بايد هر چند وقت يكبار از نظر سلامت بررسي شوند.

اگرچه بسياري از مارك‎‌هاي لنت داراي عمر طولاني هستند اما اين تخمين براساس الگوهاي استاندارد رانندگي است. معمولا رانندگي شهري با توقف‌هاي مقطعي و ترمزهاي ناگهاني همراه است. به همين دليل طول عمر لنت نسبت به حالت استاندارد آن كمتر خواهد بود.

سخن آخر

چنانچه شما از يك ماشين كره اي استفاده مي‌كنيد و مي‌خواهيد براي آن لنت تهيه كنيد، ولي نمي‌دانيد چه لنتي و از كجا بايد تهيه كنيد مي‌توانيد از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۸:۳۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :