جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ونير كامپوزيت چيست و چه كاربردي دارد.

ونير كامپوزيت جزء پركاربرد ترين مواد دندانپزشكي است كه در تمامي كلينيك ها يافت مي‌شود. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را با يكسري از بهترين كاربرد هاي ونير كامپوزيت بيشتر آشنا كنيم. همانطور كه بارها گفتيم و اشاره داشتيم كسب اطلاعات باعث مي‌شود تا شما بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت و آينده خود بگيريد. با ما همراه باشيد.

ونير دندان چيست؟

قبل از اينكه بخواهيم وارد مبحث ونير كامپوزيت شويم، ابتدا لازم است كه با ونير دندان آشنا شويد. ونير يك پوسته نازك و معمولا همرنگ دندان است كه جهت زيبايي بهتر دندان ها و پنهان كردن مشكلات و عيوب ظاهري آن ها، به سطح جلوي دندان متصل مي شوند. برخلاف تصور برخي از افراد، ونيرها روكش دندان نيستند و با روكش فرق دارند. چندين نوع ونير دندان وجود دارد كه دو نمونه مشهور از آن ها، ونير كامپوزيت و لمينت دندان است.

كامپوزيت چيست؟

همانطور كه گفته شد، كامپوزيت ونير يا نوعي ونير است. در اصل اين ونيرها، پوسته ها و لايه هاي بسيار نازك ساخته شده ازرزين كامپوزيت هستند كه به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند. بنابراين نامگذاري آن ها مستقيما اشاره به جنسشان و ماده اي كه از آن ساخته مي شود دارد.

ونير كامپوزيت مستقيم

اگر زمان كافي براي بهبود طرح لبخند خود نداريد و مي خواهيد خيلي سريع مشكلات ظاهري دندان هايتان را برطرف كنيد، پيشنهاد دندانپزشكان ترميمي و زيبايي دندان استفاده از ونير كامپوزيت مستقيم است.

در اين روش، متخصص ترميمي و زيبايي مستقيما مواد كامپوزيت را روي دندان شما قرار مي دهد. او هر بار يك لايه نازك مواد ژل‌مانند “رزين كامپوزيت” را روي سطح دندان قرار مي دهد و با كمك نور آبي يو وي آن را خشك و سخت مي كند. سپس بر حسب مقدار ضخامت مورد نياز، چند لايه را به همين شكل به سطح دندان اضافه مي كند. سپس كامپوزيت سفت شده را با كمك ابزار دندانپزشكي صيقل داده و كاملا شبيه دندان در مي اورد. در واقع متخصص، دندان كامپوزيت شده را درست مانند دندان طبيعي خودتان در مي آورد. در اين روش نيازي به آمادگي آنچناني و تراشيدن ميناي دندان نيست. هزينه اين ونيرها كم است اما ماندگاري كمي دارند. در برابر سايش دندان نيز مقاومت كمتري دارند.

هزينه ونير كامپوزيت

به نسبت هزينه لمينت دندان مي توان گفت كه كامپوزيت دندان هزينه زيادي در بر نميگيرد. هزينه و قيمت ونير كامپوزيت دندان چيزي بين 700 هزار تومان تا 1 ميليون تومان است.

طول عمر كامپوزيت

به نسبت ساليان پيش و با توجه به روش ها و تكنيك هاي آماده سازي كامپوزيت دندان، دوام و طول عمر ونير كامپوزيت زياد شده است. در صورت مراقبت درست و اصولي از آن ها، ميتوان انتظار داشت كه به صورت ميانگين 5 تا 7 سال دوام داشته باشند.

سخن آخر

در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در رابطه با ونير كامپوزيت در اختيارتان قرار دهيم. كسب اطلاعات بيشتر در هر موضوعي باعث مي‌شود تا به بهترين شكل و بدون ذره اي احساس پشيماني براي سلامت خود تصميم بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۷:۵۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :