جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ميني اسكرو ارتودنسي

ارتودنسي يكي از بهترين روش هاي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي فك و دندان است كه امروزه در سراسر دنيا در حال انجام شدن است و طرفداران بسياري دارد. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي آشنا كنيم و علاوه بر آن قصد داريم تا تاز ميني اسكرو ارتودنسي براي شما عزيزان بگوييم و بگوييم چه كساني به آن نياز دارند. با ما همراه باشيد.

ميني پيچ ارتودنسي

اسكرو يا (screw) در انگليسي يعني پيچ. و ميني اسكرو يعني يك پيچ كوچك و نسبتا ريز. اين اسكرو در دندانپزشكي به يك پيچ فلزي كوچك گفته مي شود كه از طريق لثه به داخل استخوان فك وارد مي شود تا به عنوان يك لنگر براي كمك به حركت دندان هايي كه وضعيت نامناسب و كجي دارند عمل كند. برخي از افراد به آن ها را ميكرو پيچ، ميني ايمپلنت يا دستگاه لنگر موقت ارتودنسي (TAD) نيز مي گويند. عمده استفاده از اين پيچ ها كمك به بالا رفتن دندان هايي است كه بلند هستند يا از خط لثه فاصله گرفته اند.

راجع به ارتودنسي متحرك بيشتر بدانيد.

ميزان موفقيت درمان ارتودنسي با ميني اسكرو ارتودنسي

البته شواهد كمي در خصوص نحوه عملكرد و يا تاثير گذاري اين روش در ارتودنسي وجود دارد. با اين وجود در بررسي هاي انجام شده مشخص شده كه درصد موفقيت درمان ارتودنسي با كمك اين پيچ ها بيش از 80 درصد است. ميني اسكرو ارتودنسي معمولا طورري در فك كاشته ميشود كه ما بين ريشه دو دندان مجاور قرار ميگيرد. در الب اوقات حين درمان ارتودنسي ثابت از اين پيچ ها استفاده مي شود.

علت استفاده از ميني اسكرو

از اين پيچ كوچك به منظور جابجايي دندانهاي كج و يا از بين بردن فاصله بين دندان ها استفاده مي شود. گاهي اوقات ممكن است نيروي وارد شده از سوي سيم ارتودنسي و ساير دستگاه هاي ديگر اشتباها برخي دندان ها را در موقعيت نامناسب قرار دهد. براي اصلاح اين اشتباه از ميني اسكرو استفاده مي شود. در چنين مواردي ، مي توان از ميني پيچ به عنوان “لنگر” براي كمك به صاف كردن دندان ها و بستن فواصل استفاده كرد.

همه چيز را راجع به ارتودنسي اينويزيلاين بدانيد.

درد برداشتن ميني اسكرو

مانند هر وسيله و دستگاه ارتودنسي ديگر، ميني اسكروها هم دائمي نيستند و اصولا بعد از انجام كار خود برداشته ميشوند. براي برداشتن اسكرو هيچ نيازي به بي حسي موضعي نيست و اگر از برداشتن آن ترس، هراس يا درد داشته باشيد با بيحسي موضعي برداشته خواهد شد. استخوان و بافت لثه ظرف مدت كوتاهي بعد از برداشتن اين پيچ كوچك ترميم ميشود و هيچ گونه ناراحتي خاص يا آنچناني ايجاد نخواهد كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي وسزارين بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا شما را بيشتر با ميني اسكرو ارتودنسي آشنا كنيم و به شما بگوييم كه چه كاربردي دارد و براي چه از آن استفاده مي‌شو.د. دقت داشته باشيد كه اگر قصد انجام ارتودنسي داريد بهترين كار اين است كه حتما تحقيقات لازم را انجام دهيد و بدانيد كه قرار است چه كار هايي بر روي دندان ها و فك شما صورت بگيرد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۰:۰۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :