جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكات بهداشتي براي دندان هاي ارتودنسي شده

ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري ها و نامرتبي هاي دندان و فك است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما عزيزان را بيشتر با ارتودنسي آشنا كنيم اطلاعات بسيار مفيدي را راجع به اصول رعايت بهداشت براي دندان هاي ارتودنسي شده را در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

چرا بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسي از اهميت بالايي برخوردار است؟

با نگاه كردن در آينه مي توانيد متوجه شويد كه بريس ارتودنسي و تمام اجزاي آن طوري هستند كه باعث به دام افتادن و گير كردن مواد غذايي مي شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با يك مسواك زدن ساده و نخ دندان كشيدن، دندان ها را تميز مي كرديد. اما اكنون تميز كردن بريس ها را نيز بايد به فرآيند شستشو اضافه كنيد. بعد از مصرف هر وعده غذايي، دندان هاي شما و صد البته بريس ها كثيف مي شوند و خطر پوسيدگي دندان هايتان بيشتر خواهد بود.

بنابراين رعايت بهداشت و پيروي از دستورالعمل هاي متخصص ارتودنسي دندان در طي درمان از اهميت زيادي برخوردار است. زيرا در صورت تميز نبودن دندان ها و براكت ها، آسيب دائمي و جبران ناپذيري به ميناي دندان وارد مي شود.  ابتدا دندان ها دچار پوسيدگي مي شوند، سپس با التهاب لثه و تحليل آن مواجه مي شويد. و در نهايت مشكلات شما بيشتر و بيشتر خواهد شد تا جايي كه شايد دندان خود را از دست دهيد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي و عمل بيني همزمان مي‌توانيد بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

وسايل مورد نياز براي رعايت بهداشت ارتودنسي

از آنجا كه طول درمان ارتودنسي براي بسياري از افراد به 18 ماه و يا حتي 36 ماه مي‌رسد، بهتر است كه در اين مدت بهداشت دهان و دندان به خوبي رعايت شود. براي اين مهم، حتماً بايد از وسايل و تجهيزات بهداشتي مانند مسواك ارتودنسي، مسواك بين دنداني، انواع نخ دندان، واترجت و … استفاده شود. در ادامه به معرفي اين لوازم پرداخته شده است. خريداري آن ها مي تواند يكي از توصيه هاي ارتودنتيست جهت رعايت بهداشت ارتودنسي باشد.

همچنين راجع به ارتودنسي كامل نيز بيشتر بدانيد.

  • مسواك هاي بين دنداني
  • مسواك ارتودنسي
  • گيره هاي نخ دندان : استفاده از اين گيره ها بسيار آسان است. همانطور كه در ويدئوي زير مي بينيد، اين نخ دندان ارتودنسي متشكل از تكه اي كوچك از نخ دندان با يك نگهدارنده پلاستيكي است. مدت زمان تميز كردن لابلاي دندان ها با اين نخ دندان ارتودنسي به نسبت روش هاي ديگر نسبتا كوتاه تر است.
  •  
  • نخ دندان ارتودنسي : نخ دندان هاي معمولي هرچند كارساز هستند اما اگر روكش مومي نداشته باشند ممكن است با گير كردن در لابلاي دندان ها و يا اتصالات ارتودنسي خيلي زود دچار پارگي شده و كار خود را به خوبي انجام ندهند. بنابراين اگر تمايل داريد تا نخ دندان معمولي استفاده كنيد حتما آن هايي را انتخاب كنيد كه روكش مومي دارند.
  • رد كننده نخ دندان

راجع به دندانپزشكي بارداري همه چيز را بدانيد.

سحن آخر

اگر ارتودنسي داريد و يا قصد انجام ارتودنسي را داريد، قطعا اين مطلب براي شما مفيد خواهد بود اما اگر واقعا به بهداشت دهان و دندان هاي خود در طول درمان ارتودنسي اهميت مي‌دهيد، بايد حتما با يك متخصص ارتودسني در اين زمينه مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۶:۲۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :