جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

اينله و انله و همه چيز راجع به آن را بدانيد.

اينله و انله دو تا از روش هاي پيشرفته براي ترميم و زيبايي دندان ها به شمار مي‌روند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با اين دو روش آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را راجع به اين دو روش در اختيار شما عزيزان قرار دهيم با ما همراه باشيد.

پر كردن دندان

قبل از اينكه بخواهيم شما را بيشتر با اينله و انله آشنا كنيم ابتدا بايد اطلاعات مختصري را راجع به پر كردن دندان كه ساده ترين روش ترميم دندان به شمار مي‌رود، در اختيار شما قرار دهيم.

پر كردن دندان به صورت معمولي، يك روش درماني نسبتا سريع است كه تنها در يك جلسه انجام مي شود. باز هم تاكيد مي كنيم كه با اين روش تنها پوسيدگي ها و آسيب ديدگي هاي جزئي تا متوسط ترميم مي شوند. و اگر آسيب گسترده باشد (مخصوصاً دندان هاي آسياب) را درگير كرده باشد، ديگر نمي توان با روش معمولي، دندان ها را ترميم كرد. اينجاست كه نياز به روش هاي پيچيده تري مانند اينله و انله دندان احساس مي شود.

اينله و انله چيست؟

انله يا (Onlays) نيز به صورت مشابه يك درمان ترميمي است كه براي درمان پوسيدگي گسترده دندان هاي خلفي (آسياب)  كابرد دارد. با اينكه اينله و انله با هم شباهت هاي زيادي دارند اما كاربرد انله وسيع تر و بيشتر از اينله دندان است. اگر با كمك اينله بتوانيم فقط وسط سطوح جونده دندان آسياب را ترميم كنيم، با انله دندان مي توان دندان هايي كه هم وسطشان پوسيده شده و پوسيدگي يك يا بيش از 1 لبه دندان را درگير كرده ترميم كرد.

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به اينكه بريج يا ايمپلنت دنداني كدام يك مي‌تواند انتخاب درست تري باشد، اينجا كليك كنيد.

دندان‌هاي خلفي ما كه به آن‌ها دندان آسياب يا آسيا هم گفته مي‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌هاي قدامي و جلويي هستند. به همين دليل سطوح جونده نسبتاً وسيع‌تر و بزرگ‌تري دارند. سطوح جونده اين دندان‌ها، معمولاً شيارهاي ريز و بعضاً عمقي دارند.

اگر به درستي بهداشت دهان و دندان را رعايت نكنيم و يا با دقت دندان‌هاي خلفي را مسواك نزنيم، كم كم بقاياي مواد غذايي در اين شيارها تجمع پيدا مي‌كند و با واسطه باكتري‌هاي، پلاك دنداني شكل مي‌گيرد.

همپنين راجع به هزينه ايمپلنت دندان بيشتر بدانيد.

اگر پلاك و جرم دندان‌ها با كمك جرمگيري دندان برداشته نشود نيز، پوسيدگي دنداني ايجاد مي‌شود. همانطور كه گفته شد، چنانچه پوسيدگي جزئي باشد، دندان آسيب ديده با آمالگام و كامپوزيت و به روش معمولي ترميم مي شود. اما اگر پوسيدگي وسيع بوده و مركز دندان آسياب را درگير كرده باشد (به طوري كه با روش معمولي نتوان آن را پر كرد) از اينله (Inlay) دندان كمك مي گيريم.

بنابراين اينله دندان يك روش ترميم براي دندان‌هاي خلفي است. به اين صورت كه اگر يكي از دندان‌هاي خلفي در مركز سطوح جونده خود دچار پوسيدگي شديد و وسطع شده باشد (به طوري كه هنوز لبه‌هاي دنداني درگير نشده باشند) از اينله دندان براي ترميم آن استفاده مي‌شود.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي شد تا اطلاعات مفيدي راجع به اينله و انله كه دو روش بسيار محبوب و نسبتا پيشرفته براي ترميم دندان به شمار مكي‌روند را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر مي‌خواهيد تا راجع به دهان و دندان اطلاعات بيشتري نيز داشته باشيد توصيه ما اين است كه يكسر به وبسايت تهران ايمپلنت بزنيد. اين وبسايت به صورت كاملا تخصصي در اين زمينه فعاليت مي‌كند و مي‌تواند اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۸:۲۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :