جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه بايد راجع به يك متخصص ارتودنسي بدانيد

ارتودنسي محبوب ترين و بهترين روش براي درمان ناهنجاري ها و نامنظمي هاي دهان ودندان است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ويژگي هاي يك متخصص ارتودنسي خوب آشنا كنيم و به شما بگوييم چگونه يك متخصص ارتودنسي را با يك دندانپزشك عمومي تشخيص دهيد. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

لازمه معرفي يك متخصص كه در زمينه‌اي مهارت، دانش و تخصص دارد، آشنايي با رشته تخصصي او است. به عنوان كسي كه نياز به درمان ارتودنسي دندان داريد، ابتدا بهتر است كه با تعريف ارتودنسي دندان آشنا شده و در حد كافي بدانيد اين رشته چيست و چگونه به شما كمك مي‌كند. ما در مقاله‌اي به صورت كامل و شفاف در خصوص اين رشته دندانپزشكي اطلاعاتي براي مراجعان و بيماران نوشته‌ايم كه بهتر است پيش از وارد شدن به مبحث اصلي، آن را در صفحه (ارتودنسي دندان) مطالعه كنيد. اما اگر وقت كافي نداريد، مي‌توانيد به اين تعريف كوتاه و خلاصه بسنده كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي بي رنگ نيز بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

متخصص ارتودنسي كيست؟

متخصص ارتودنسي دندان شخصي است كه بعد از اتمام دوره عمومي دندان پزشكي، در دانشگاه، آموزش‌هاي ويژه‌اي را در زمينه ارتودنسي دندان به مدت سه سال (به صورت تئوري و باليني) گذرانده است. كار اين متخصص در وهله اول پيشگيري و سپس تشخيص و اصطلاح نامنظمي‌هاي دهان، دندان و صورت است. اين متخصص طيف گسترده‌اي از روش‌هاي درماني را براي صاف كردن دندان‌هاي كج، رفع مشكلات بايت و تراز كردن صحيح فك‌ها بكار مي‌برد و در طراحي يا اصلاح طرح لبخند نقش بسيار مهمي ايفا مي‌كند.

راجع به ارتودنسي تك دندان بيشتر بدانيد.

روش كار يك متخصص ارتودنسي

  • مشاوره، ارزيابي و تشخيص اوليه
  • تشخيص تخصصي و روش هاي درمان
  • ويزيت هاي منظم دوره اي، تنظيم دستگاه ها و نظارت بر روند درمان

تفاوت متخصص ارتودنسي و دندانپزشك عمومي

اكثر ما حداقل يكبار در عمر خود به دندانپزشك مراجعه كرده‌ايم. البته اميدواريم اين مراجعه براي جرم گيري و عكس برداري با اشعه ايكس براي حفظ سلامتي دندان باشد. دندان پزشكي يك زمينه ي پزشكي گسترده مي باشد. اين دانش بر روي سلامتي دندان، لثه، دهان و فك متمركز مي شود. دندان پزشكان طيف گسترده‌اي از مشكلات و بيماري‌هاي مربوط به بهداشت دهان و دندان از جمله حفره‌ها و پوسيدگي دندان و مشكلات لثه مانند التهاب لثه را درمان مي‌كنند. دندان پزشك عمومي،مجوز جراحي را نيز دارا مي باشد. آنها مي‌توانند عمل‌هاي جراحي متنوعي مانند عمل ريشه دندان و كشيدن دندان عقل را در صورت لزوم انجام بدهند.

براي اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي يا كامپوزيت نيز مي‌توانيد اينجا كليك كنيد.

يك متخصص ارتودنسي اما پا را فراتر گذاشته و علاوه  بر اينكه مهارت ها و دانش يك دندانپزشك عمومي را دارد بلكه به صورت تخصصي ناهنجاري ها و ناهماهنگي‌هاي دندان، فك و صورت را برطرف مي‌كند. به عبارتي هر متخصص ارتودنسي يك دندانپزشك عمومي است اما هر دندانپزشكي يك ارتودنتيست نيست. يك دندان پزشك بايد  6 سال آموزش عالي را سپري كند. در حالي كه يك ارتودنتيست مي بايست 9 الي 10 سال به منظور  گرفتن تخصص سپري كند.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعاتي را راجع به تفاوت هاي يك متخصص ارتودنسي با يك پزشك عمومي را در اختيارتان قرار دهيمو به شما بگوييم يك متخصص ارتودنسي بايد چه ويژگي هايي داشته باشد. براي همين منظور نيز به شما توصيه مي‌كنيم بدون داشتن سطح معلومات خوب و بدون اطلاعات اقدام به انجام هيچ كاري نكنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۶:۰۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :