جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

راهنماي خريد زنجير طلاي سفيد

حالا كه متوجه شديد زنجير طلا سفيد با زنجير طلاي زرد فرقي ندارد، شايد بهتر باشد با نكات مهم براي خريد زنجير طلا هم آشنا شويد. نكته‌هاي زير به شما كمك مي‌كند انتخاب مناسبي داشته باشيد.

انتخاب عيار مناسب

عيار طلاي سفيد به همان روش عيار طلاي زرد تعيين مي‌شود و تفاوتي بين آنها نيست. هر چه عدد عيار يك مصنوع طلا بالاتر باشد، طلاي زرد بيشتر و خالص‌تري در آن استفاده شده است. به طور مثال، زنجير طلاي سفيد ۱۴ عيار تقريبا ۵۸ درصد طلاي زردِ خالص در خود دارد (۱۴ را منهاي ۲۴ كه عيار خالص طلاست مي‌‌كنند)؛ درست همانند زنجير طلاي ۱۴ عيار زرد رنگ.

به صورت كلي بايد بدانيد هر چه عيار زنجير طلا بالاتر باشد، به دليل داشتن طلاي بيشتر، زنجير نرم‌تر است و به مراقبت و نگهداري بيشتري نياز دارد. به همين خاطر است كه در ساخت جواهرات و زيورآلات طلا هميشه اين فلز را با فلزات ارزشمند ديگري تركيب مي‌كنند. به اين خاطر كه طلا به تنهايي بسيار نرم است و نمي‌توان از آن جواهر و زيورآلات ساخت، بنابراين پيش از ساخت زنجير يا دستبند و ديگر مصنوعات، طلا را با نقره، مس و نيكل مخلوط مي‌كنند. هر چه طلاي موجود در زنجير بيشتر باشد، عيار آن بالاتر است؛ و برعكس.

بيشتر بخوانيد : خريد اينترنتي طلا

انتخاب زنجير طلاي ضد حساسيت

يكي از فلزاتي كه در ساخت زيورآلات طلاي سفيد استفاده مي‌شود نيكل است. بسياري از افراد هم به نيكل حساسيت دارند. چنانچه شما جز اين دسته از افراد هستيد، بهتر است به محض از بين رفتن روكش طلا سفيد، مجدد آن را با روديوم روكش كنيد. تا طلاي زرد پايه با پوست شما تماس مستقيم نداشته باشد و آلرژي ايجاد نكند. آبكاري طلا سفيد با روديوم صرفاً به خاطر زيبايي و درخشش آن نيست. اين آبكاري باعث مي‌شود تا طلاي شما ضدحساسيت هم بشود. اما وقتي به مرور زمان اين روديوم ساييده شده و از بين مي‌رود، ممكن است تماس زنجير طلا با پوست بدن باعث بروز خارش و قرمزي مي‌شود. بنابراين، اگر شما به نيكل حساسيت داريد توصيه مي‌كنيم سراغ طلاهايي برويد كه در ساخت آنها از نيكل استفاده نشده است.

خريد زنجير طلاي سفيد تو پُر

درست است كه زنجير طلاي سفيدي كه توخالي و سبك است، قيمت ارزاني دارد اما اين را هم در نظر داشته باشيد كه چنين زنجيري به راحتي شكسته مي‌شود و شانس صدمه ديدن آن بالاست. در نتيجه از زنجيرهاي ساليد و تو پر عمر كوتاه‌تر و دوام كمتري دارد. البته اگر بودجه مالي‌تان اجازه نمي‌دهد زنجير طلاي سفيد كامل خريداري كنيد، بايد مراقب باشيد كه هميشه و دايمي از آن استفاده نكنيد چون مقاومت كمي دارد و احتمال شكستن آن بالاست.

منبع: https://www.azadi.gold/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۱۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :