جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندان مصنوعي

امروزه روش هاي بسياري براي جايگزين كردن دندان هايي كه به هر طريقي از دست رفته اند وجود دارد. امروز در اين مقاله جدا از بحث هميشگي ايمپلنت و بريج در اين مورد، مي‌خواهيم شما را بيشتر با دندان مصنوعي آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را راجع به آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

دندان مصنوعي چيست؟

دندان مصنوعي يا دنتچر (Dentures) يك مجموعه دندان غير واقعي و ساخته شده از روي دندان واقعي شما در لابراتوار دندانسازي است. دندان هاي مصنوعي روي يك پايه آكريليك قرار گرفته و به گونه اي طراحي شده است كه روي لثه شما قرار مي گيرند. آنها پروتزهايي هستند كه جايگزين مجموعه اي از دندان ها و بافت هاي واقعي اطراف آن مي شوند.

انواع پروتز

ما دو نوع دندان مصنوعي داريم. يك نوع تحت عنوان ثابت و ديگري متحرك هستند. هر دو نوع نيز خودشان دوباره به دو دسته كامل و پارسيل تقسيم ميشوند. ادامه مقاله را بخوانيد تا ابتدا با انواع پروتز متحرك و سپس ثابت آشنا شويد

پروتز متحرك

همانطور كه از نامش پيداست اين پروتزهاي دنداني متحرك هستند و قابليت جايجايي دارند. هر زمان كه بخواهيد آن ها را روي لثه قرار ميدهيد و زماني كه لازم نداشتيد آن ها را در مي آوريد. اصولا ما دو نوع پروتز يا دندان مصنوعي متحرك داريم كه در ادامه به آن ها پرداخته ايم.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به مقايسه لمينت و كامپوزيت مي‌توانيد بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

پروتز پارسيل

زماني كه تعداد كمي از دندان هاي خود را از دست داده ايد و ساير دندان هاي شما سالم و قوي هستند 3 راه حل براي جايگزيني دندان ها داريد. يا بايد ايمپلنت كنيد يا بريج و پل دنداني بگذاريد و يا اينكه پروتز متحرك پارسيل سفارش دهيد. پروتز پارسيل جاي خالي دندان هاي از دست رفته شما را به خوبي پر ميكند و ميتوانيد هر  زمان كه خواستيد آن را برداريد. اين نوع پروتز به يك قطعه فلزي وصل شده است كه آن را روي دندان هاي مجاور ثابت نگه مي دارد و نگه مي دارد.

پروتز كامل

زماني كه هيچ دنداني برايتان باقي نمانده يا تنها چند دندان پوسيده در دندان برايتان باقي مانده، دندان مصنوعي متحرك كامل بهترين گزينه براي جايگزيني دندان ها طبيعي شما است. اين پروتز متحرك دنداني روي لثه هاي بالا و پايين شما سوار ميشود و قدرت تكلم و جويدن را به شما بر ميگرداند. از زماني كه اين پروتزها را استفاده ميكنيد تا زماني كه به آن ها عادت كنيد كمي زمان لازم است و ممكن است كمي احساس ناراحتي و درد داشته باشيد.

همچنين اگر به جاي دندان مصنوعي قصد انتخاب يكي از موارد ايمپلنت و يا بريج را داريد مي‌توانيد اينجا كليك كنيد تا بيشتر بدانيد.

سخن آخر

همانطور كه در طول مقاله خوانديد و متوجه شديد دندان مصنوعي امروزه بسيار كارآمد تر از گذشته است و استفاده از آن سخت نيست. شما مي‌توانيد با مطالعه بيشتر در اين زمينه و زمينه هاي مشابه بهترين تصميم را براي سلامت خود و دندان هايتان بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۵۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :