جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي براي كودكان

پيشگيري بهتر از درمان است. تا به حال چند بار اين جمله را شنيده ايد. ارتودنسي براي كودكان در سنين 8 تا 12 سالگي مي‌تواند بهترين تصميمي باشد كه يك پدر مادر در قبال فرزند خود مي‌گيرند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي كودكان، طول درمان و شيوه درمان آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار مفيدي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

معناي ارتودنسي كودكان

ارتودنسي دندان به معناي منظم كردن دندان‌ها، رفع ناهنجاري‌ها و تغيير موقعيت‌هاي غيرعادي فك و دندان است. اين درمان هم در كودكي و هم در بزرگسالي انجام داده مي‌شود. اما به تمام اقداماتي كه به منظور پيشگيري از بروز نامنظمي دندان ها و درمان به موقع اين مشكلات در كودكي انجام داده مي شود به صورت اختصاصي و در مجموع ارتودنسي كودكان گفته مي‌شود.

مزاياي ارتودنسي دندان

در پايين به معرفي بررسي چند تا از مهمترين فوايد ارتودنسي مي‌پردازيم:

  1. بهبود سلامت دهان و دندان
  2. افزايش اعتماد به نفس
  3. بهبود تكلم و توانايي جويدن: بهبود گفتار و قدرت جويدن، به دنبال كمك به حفظ بهداشت دهان و دندان، مي تواند دومين مزيت ارتودنسي براي كودكان باشد. زيرا اگر دندان ها در موقعيت مناسب خود نباشند تكلم و جويدن به خوبي صورت نمي گيرد. به جز اين، عدم جويدن مناسب غذا به دنبال نامنظم بودن دندان ها مي تواند باعث بروز مشكلات گوارشي شود.
  4. صرفه جويي در زمان
  5. كاهش هزينه درمان: به دليل زمانبر بودن ارتودنسي در سنين بالا، تعداد مراجعات و سختي درمان بيشتر مي شود كه همگي باعث افزايش هزينه خواهد شد. براي مثال اگر كودكي با هزينه مثلا 6 ميليون تومان اكنون در سن 10 سالگي درمان مي شود، در سن 25 سالگي بايد حدود 2 برابر اين هزينه را پرداخت كند. (ارقام صرفا جهت مطرح كردن مثال است)

راجع به ارتودنسي زباني يا لينگوال نيز بيشتر بدانيد.

فاز اول ارتودنسي كودكان

بر همين اساس سنين 6 تا 8 سالگي مي تواند زمان مناسبي براي مراجعه به متخصص ارتودنسي باشد. در همين سنين ممكن است اگر نياز باشد فاز اول درمان شروع شود. در صورت شروع درمان در اين سنين، به ندرت از بريس (همان سيم كشي ارتودنسي) استفاده مي شود و بيشتر از فضا نگهدارها، وسيع كننده هاي كام و از اين دست لوازم استفاده مي شود.

درمورد متخصص ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد تا بتوانيد او را از يك دندانپزشك عمومي تشخيص دهيد.

 

فاز دوم درمان

بهترين سن آغاز درمان نيز سنين 10 تا 15 سالگي است كه بيشتر دندان هاي دائمي در آمده اند و مي توان بدون دغدغه درمان را آغاز كرد. در اين سنين از بريس ارتودنسي استفاده خواهد شد.(منبع)

همچنين براي كسب اطلاعات بيشتر راجه به ارتودنسي زبايي مي‌توانيد اينجا كليك كنيد.

هزينه ارتودنسي كودكان

هيچوقت بدون مراجعه حضوري و معاينه دهان و دندان كودك توسط متخصص، امكان برآورد دقيق هزينه ارتودنسي كودكان وجود ندارد. اما به صورت يك قاعده كلي، نرخ و تعرفه و هزينه ارتودنسي كودكان كمتر از ارتودنسي بزرگسالان است. يعني هرچه زودتر اقدام به درمان كودكان خود كنيد هزينه كمتري هم پرداخت خواهيد كرد.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا به شما بگوييم اگر فرزند كوچكي داريد كه در دندان ها و يا فك خود نامنظمي و يا ناهنجاري دارد حتما او را نزد يك متخصص ارتودنسي ببريد و از او بخواهيد تا از پايين ترين سن ممكن درمان را شروع كند. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۱:۴۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :