جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي لينگوال

همانطور كه قبلا نيز به آن اشاره كرديم ارتودنسي انواع و روش هاي متعددي دارد كه هر كدام براي كاري ساخته شده اند و تاثيرات مخصوص خود را بر روي فك و دندان ها اعمال مي‌كنند. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي لينگوال آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را راجع به آن در اختيارتان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي لينگوال چيست؟

در اصطلاحات پزشكي و دندانپزشكي واژه لينگوال، اشاره به هرچيزي كه نزديك زبان يا در ارتباط با زبان دارد. مثلاً ما يك عصب داريم كه كف دهان و زبان را عصب دهي مي كند و به آن عصب لينگوال گفته مي شود. يك روش ارتودنسي هم داريم كه به آن لينگوال گفته مي شود زيرا دستگاه ها (سيم وبراكت) در اين روش نزديك به زبان هستند، در سمت زبان هستند. در واقع برعكس “ارتودنسي ثابت” معمولي كه دندان ها به جلوي دندان ها وصل هستند، در اين روش دستگاه ها به پشت دندان متصل هستند به همين دليل به اين روش درماني ارتودنسي پشت دنداني، لينگوال يا زباني هم گفته مي شود.

درمان اوربايت با ارتودنسي زباني

ارتودنسي لينگوال برعكس ارتودنسي متحرك نه تنها اوربايت دندان بلكه ساير مال اكلوژن هاي شديدي مانند كراس بايت و آندربايت را به راحتي اصلاح كند. اين سيستم همچنين ميتواند ازدحام يا كراودينگ دندان و همچنين فاصله بين دندان ها را به خوبي برطرف كند.

هزينه ارتودنسي لينگوال

به طور معمول هزينه ارتودنسي لينگوال زياد است و كمتر كسي سراغ اين روش اصلاح ميرود. اگر هزينه ارتودنسي قابت معمولي را چيزي بين 4.5 تا 6 ميليون به ازاي هر يك فك در نظر بگيريم، قيمت ارتودنسي لينگوال دست كم 2 يا 3 ميليون  تومان بيشتر از ارتودنسي معمولي خواهد بود.

ارتودنسي لينگوال نوعي ارتودنسي نامرئي

اگر شخصي با دقت به داخل دهانتان نگاه كند ممكن است به صورت اجمالي متوجه دستگاه ارتودنسي شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسي لينگوال را روي دندان هاي پاييني استفاده كنيد). در غير اين صورت به راحتي قابل مشاهده نيستند.

اگر فكر مي كنيد كه استفاده از ارتودنسي ثابت براي شما خجالت آور است انواع ديگري از ارتودنسي نيز وجود دارند. ارتودنسي زباني يكي از انواع ارتودنسي نامرئي دندان است كه مي توانيد در نظر داشته باشيد.

نتايج درمان با ارتودنسي لينگوال

برخلاف بياناتي كه در دهه هاي قبل ابراز شد ،ذاتا چيزي وجود ندارد كه تكنيك لينگوال نداشته باشد. نتايجي كه مي توان از ارتودنسي لينگوال انتظار داشت همانند ارتودنسي ثابت مي باشد. كاربرد CAD/CAM هاي پيچيده و تكنولوژي سيم هاي انعطاف پذير رباتيك ، باعث شده است كه نتايج روش لينگوال قابل پيش بيني تر شود.

سخن آخر

در اين مقاله سعي شد تا اطلاعات مفيدي راجع به ارتودنسي لينگوال را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر احساس مي‌كنيد به درمان ارتودسني نياز داريد حتما با يك متخصص ارتودنسي در اين زمينه مشورت كنيد و از او بخواهيد تا شما را راهنمايي كند. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۶:۱۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :