جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

دندان مصنوعي

دندان يكي از مهترين اجزاي بدن انسان است كه نبودش مي‌تواند اثرات بدي را به جاي بگذارد. روش هاي مختلفي براي جايگزيني دندان هاي از دست رفته وجود دارد كه يكي از آنها دندان مصنوعي است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با دندان مصنوعي و خصوصيات آن آشنا كنيم و به شما بگوييم چه نكاتي را بايد براي استفاده از آن رعايت كنيد.

دندان مصنوعي چيست؟

دندان مصنوعي يا دنتچر (Dentures) يك مجموعه دندان غير واقعي و ساخته شده از روي دندان واقعي شما در لابراتوار دندانسازي است. دندان هاي مصنوعي روي يك پايه آكريليك قرار گرفته و به گونه اي طراحي شده است كه روي لثه شما قرار مي گيرند. آنها پروتزهايي هستند كه جايگزين مجموعه اي از دندان ها و بافت هاي واقعي اطراف آن مي شوند.

همچنين همه چيز را در مورد ارتودنسي دندان بدانيد.

پروتز بر پايه ايمپلنت

جز اينكه اين پروتزها به لثه هاي شما فيكس و ثابت ميشوند منظور خاصي از پروتز يا دندان مصنوعي ثابت نداريم. در خصوص اين پروتزها به چند نكته زير توجه كنيد تا بيشتر با آن ها آشنا شويد:

  1. اين پروتزها از آنجا كه ثابت هستند به راحتي از دهان خارج نميشوند يا نميافتند و با خيال راحت ميتوان بدون دردسر با آن ها غذا خورد، صحبت كرد و يا اينكه بيرون رفت.
  2. براي اينكه يك پروتز فيكس و ثابت شود لازم است كه روي ايمپلنت سوار شود. ابتدا بايد داخل استخوان فك 2، 4، يا 6 ايمپلنت كاشته شود و سپس روي اين ايمپلنت ها دندان مصنوعي را ثابت كنند.
  3. همچنين دندانپزشك شما مجبور است تصورات لازم را براي ساختن پروتز شما ايجاد كند.
  4. براي اينكه تا پايان عمر به خوبي از اين پروتزهاي دندانپزشكي استفاده كنيد لازم است كه به طور مكرر و منظم به كلينيك دندانپزشكي مراجعه كنيد.
  5. مانند دندانهاي مصنوعي معمولي و متحرم نيازي نيست آن ها را از دهان خارج كرده و در داخل آب قرار دهيد تا تميز شوند. شما ميتوانيد دقيقا مشابه شستشو و تميز كردن دندان هاي طبي خودتان، پروتز ثابت را نيز تميز كنيد.

راجع به پيوند استخوان دندان بيشتر بدانيد.

انواع پروتز دندان

ما دو نوع دندان مصنوعي داريم. يك نوع تحت عنوان ثابت و ديگري متحرك هستند. هر دو نوع نيز خودشان دوباره به دو دسته كامل و پارسيل تقسيم ميشوند. ادامه مقاله را بخوانيد تا ابتدا با انواع پروتز متحرك و سپس ثابت آشنا شويد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ايمپلنت فوري اينجا كليك كنيد.

پروتز متحرك

همانطور كه از نامش پيداست اين پروتزهاي دنداني متحرك هستند و قابليت جايجايي دارند. هر زمان كه بخواهيد آن ها را روي لثه قرار ميدهيد و زماني كه لازم نداشتيد آن ها را در مي آوريد. اصولا ما دو نوع پروتز يا دندان مصنوعي متحرك داريم كه در ادامه به آن ها پرداخته ايم.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي شد تا اطلاعات بسيار مفيدي را راجع به دندان مصنوعي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. بهترين كار براي اينكه بعد از تصميم گيري دچار پشيماني نشويد تحقيق كردن و بالا بردن سطح معلومات است. امروز در اين مطلب مي‌خواهيم شما را با وبسايت ايمپلنت دندان تهران آشنا كنيم كه مي‌توانيد با مطالعه مقالات آن سطح اطلاعات عمومي خود را بالا ببريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۴:۴۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :