جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي فنكشنال

همانطور كه پيش تر در مقالات قبلي نيز به آن اشاره داشتيم ارتودنسي انواع مختلفي دارد كه يكي از آنها ارتودنسي فانكشنال است. هر كدام از انواع ارتودنسي در شرايطي خاص مورد استفاده قرار مي‌گيرند و كاربرد هاي متفاوتي با يكديگر دارند. امروز در اين مقاله مي‌خواهيم شما را بيشتر با ارتودنسي فانكشنال آشنا كنيم و به شما همه چيز را راجع به آن بگوييم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي فانكشنال چيست؟

ارتودنسي فانكشنال به استفاده از يك سري دستگاه ثابت و متحرك گفته مي شود كه براي درمان و اصلاح ناهنجاري هاي كلاس 2 و 3 اسكلتال يا اسكلتي- فكي در افراد و مخصوصا در ارتودنسي كودكان استفاده مي شوند.

ناهنجاري كلاس 2 آن هايي هستند كه در آن ها فك پايين عقب تر از فك بالا است. يعني اگر شما فردي كه اين ناهنجاري دارد را ببينيد، متوجه مي شويد كه فك پايينش، عقب تر از فك بالا است.

ناهنجاري هاي كلاس سوم هم برعكس مورد بالا، طور هستند كه فك پايين، جلوتر از فك بالاست .

ما با كمك دستگاه هاي فانكشنال كه اغلب هم به صورت متحرك هستند، اين مشكلات را درمان كرده و فك ها را با هم هماهنگ مي كنيم تا مشكلات گفتاري، جويدن و ظاهري و زيبايي افراد بهبود پيدا كند.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي خفيف بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

تفاوت سن شروع درمان فانكشنال در دختران و پسران

سواي از اينكه فرزند شما پسر است يا دختر اگر با مشكل جلوزدگي فك پايين باشد بهترين سن درمان 7 تا 8 سالگي است. اما اگر مشكل عقب ماندن فك پايين باشد دختر يا پسر بودن بهترين زمان درمان را مشخص مي كند. به اين شكل كه:

بهترين سن درمان با دستگاه هاي فانكشنال براي دختران، سن 9 تا 10 سالگي است.

و پسران هم كه تغييرات رشد و مسائل بلوغ متاوتي دارند، بهترين سن براي آغاز درمانشان 12 تا 13 سالگي است.

راجع به ارتباط سردرد و ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

فانكشنال ثابت يا متحرك

اگر فرزند شما ناهنجاري كلاس 2 يا 3 ارتودنسي دارد (بدون گفتگو) براي درمانش از دستگاه فانكشنال متحرك استفاده مي شود (كه اتفاقاً كارايي بسيار خوبي دارد.) اما اگر براي خودتان مي‌خواييد بهتر است بدانيد كه ديگر سن شما بالا رفته و متاسفانه دستگاه هاي متحرك به دردتان نمي خورد. چون اساساً متحرك ها براي سنين بالا كارايي ندارند.

راجع به درد ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

شما چون دير مراجعه كرده ايد و از سن رشدتان گذشته، دو راه داريد:

  1. يا درباره جراحي فك با متخصص ارتودنسي خود صحبت كنيد.
  2. يا مي تونيد با دستگاه ارتودنسي فانكشنال ثابت درمان شويد

بنابراين در سنين رشد، دستگاه متحرك فانكشنال بهترين است و زماني كه سن رشد گذشت، دستگاه هاي ثابت بهتر هستند. اگر هم خيلي وقت است كه از سن رشد گذشته، متاسفانه تنها با جراحي فك و ارتودنسي ميشود عارضه را درمان و اصلاح كرد.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را راجع به ارتودنسي فنكشنال در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. بهترين راه براي اينكه بتوانيد يك تصميم بسيار خوب و منطقي براي آينده و سلامت دهان ودندان هايتان بگيريد مراجعه به يك دندانپزشك و مشورت با يك متخصص در اين زمينه است. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۰:۱۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :