جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهترين روش درمان نامنظمي هاي جزئي، ارتودنسي متحرك

ارتودنسي بهترين روش براي درمان نامنظمي ها و نا هماهنگي هاي دهان و دندان است. ارتودنسي متحرك نيز بهترين روش براي درمان نامنظمي هاي دندان و دهان تا حد جزئي و متوسط است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي متحرك و كاربرد هاي آن آشنا كنيم. با ما همراه باشيد.

ارتودنسي متحرك

به طور كلي مي توان گفت كه خود ارتودنسي يك شاخه تخصصي در رشته دندانپزشكي است. اقداماتي كه در اين شاخه انجام مي شود شامل ارزيابي، تشخيص و اصلاح يا درمان مشكلات مختلف دنداني مانند كج بودن دندان ها و ناصاف بودنشان، شلوغي دندان ها، جلو بودن يكي از فك ها و …. است. براي رفع يا كاهش برخي از اين موارد، مي توان به بيمار يك وسيله ثابت يا قابل جابجايي و متحرك داد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به ارتودنسي فوري مي‌توانيد بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

كاربرد ارتودنسي متحرك

دستگاه‌هاي متحرك براي اصلاح طيف وسيعي از مشكلات و ناهنجاري‌هاي دنداني جزئي تا متوسط به كار برده مي شود. اما اگر بخواهيم به سوال “ارتودنسي متحرك براي چه دندان‌هايي است؟” پاسخ دهيم بايد بگوييم كه اگر مشكل و ناهنجاري فك و دندان پيچيده، شديد و جدي باشد ما نمي توانيم از اين  نوع دستگاه ها براي اصلاح و درمان استفاده كنيم.

زيرا ماهيت دستگاه هاي متحرك به گونه اي است كه تنها براي حل مشكلات جزئي تا متوسط ارتودنسي بكار برده ميشوند. مشكلات جدي تر مانند انواع مال اكلوژن ها يا ناهماهنگي هاي فكي را معمولا با ارتودسي ثابت و يا حتي تركيبي از جراحي فك و ارتودنسي ثابت برطرف مي‌كنند

همه چيز را راجع به ارتودنسي پيشگيري بدانيد.

طول درمان ارتودنسي متحرك

به طور معمول 12 ماه پس از پايان درمان طبيعي شما بايد در شبانه روز حدودا 22 ساعت از نگهدارنده ها استفاده كنيد. پس از اين مدت شما بايد براي مراقبتهاي مداوم ، عقب نشيني و هرگونه تعويض يا ترميم نگهدارنده از مشاوره خصوصي ارتودنتيست خود بهره بگيريد.

همچنين راجع به انتخاب بين ارتودنسي و كامپوزيت نيز بيشتر بدانيد.

عدم استفاده از نگهدارنده ها

در صورت متوقف كردن استفاده از نگهدارنده، احتمالا حركت دندان شما به سوي موقعيت قبلي خود آغاز مي شود. زيرا دندان ها نيز از حافظه و الگوي طبيعي خود پيروي مي كنند. تغيير در وضعيت دندان هاي شما در طول زندگي ادامه دارد و بخشي از روند طبيعي پيري است.

تنها راه براي داشتن دندان هاي صاف بعد از دوره درمان استفاده شبانه از نگهدارنده ها است. به نوجوانان هم توصيه مي شود كه تا رسيدن به بزرگسالي از نگهدارنده ها استفاده كنند. بزرگسالان هم بهتر است بطور نامحدود از آنها استفاده كنند هرچند كه تصميم نهايي بر عهده دكتر ارتودنسي است.

سخن آخر

امروز در اين مقاله سعي كرديم تا همه چيز را راجع به ارتودنسي متحرك به شما عزيزان بگوييم و اطلاعات خوبي را در اختيارتان قرار دهيم. باز هم تاكيد مي‌كنيم كه اگر قصد استفاده از ارتودنسي را داريد حتما به يك متخصص مراجعه كنيد و با او در اين زمينه مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۲۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :