جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

3 دليل كه چرا هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك شفاف بسيار متغير است

براي افرادي كه به دليل نامنظمي‌هاي دنداني نيازمند درمان ارتودنسي هستند، شيوه درمان ارتودنسي نامرئي تقريباً شناخته شده است. در اين روش درمان به جاي استفاده از سيستم معمول و رايج ارتودنسي (براكت و سيم فلزي) از قالب هايي استفاده مي شود كه شفاف هستند. آن ها به دليل شفاف و بي رنگ بودن كمتر قابل توجه هستند به همين جهت نام ارتودنسي نامرئي يا ارتودنسي شفاف رويشان گذاشته شده است. در اين مقاله قصد داريم درباره دليل تنوع قيمت و هزينه ارتودنسي نامرئي مطالبي ارائه دهيم و بگوييم چرا بازه قيمت درمان با اين روش بين 4 تا 30 ميليون تومان است.

همانطور كه در بخش  قبل اشاره شد، دليل اين گستردگي بازه قيمت، محل ساخته شده پلاك ها يا قالب هاي شفاف ارتودنسي است. يعني اگر پلاك ها در لابراتوار ايراني، در خارج از كشور و در مطب متخصص ارتودنسي ساخته شده باشد قيمت ها يكسان نيست و در هر حالت متفاوت خواهد بود.

هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك ها خارجي

سابق بر اين كه تغييرات و نوسانات ارزي به شدت اين روزها نبود و وضعيت اقتصادي نسبتا ثابتي و يك روندي يكنواختي را تجربه مي كرديم، اغلب متخصصان بعد از معاينه دهان و دندان بيمار و گرفتن قالب و تصاوير راديوگرافي از فك و دندان هاي بيمار، اين اطلاعات را به خارج از كشور و به لابراتوارهاي معتبر جهاني ميدادند.

بر اساس اطلاعات دريافتي، لابراتوار خارجي پلاك هاي ارتودنسي نامرئي بيمار را ميساخت و دوباره به ايران ارسال مي كرد تا بيمار استفاده كند. اين روند در ساليان قبل بسيار رايج بود و هزينه ارتودنسي نامرئي با آن نيز چندان بالا نبود. اما با افزايش قيمت دلار و دشواري در ارسال اطلاعات بيمار و دريافت قالب ها باعث شد كه هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك هاي خارجي سر به فلك بكشد.

هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك هاي ايراني

به دليل آنچه كه در بخش بالا عنوان شد، بسياري از متخصصان مايلند تا به جاي گذاشتن هزينه بالا روي دست بيماران، نمونه هاي اسكن دندان و فك و اطلاعات ديگر را به يك لابراتوار ارتودنسي در داخل ايران بفرستند.

با اينكار هزينه ها به طرز چشمگيري كاهش پيدا خواهد كرد. اما به طبع كيفيت درمان نيز ممكن است كاهش يابد. زيرا تكنولوژي هاي موجود در ايران نوپا هستند و مدتي طول خواهد كشيد تا به كيفيت نمونه هاي خارجي برسند. با اين حال به طور كلي هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك هاي شفاف ايراني مي تواند از 3 ميليون تومان آغاز شود.

هزينه ارتودنسي نامرئي با پلاك ها 1 روزه و فوري در مطب

در صورتي كه بيمار تمايل داشته باشد تا از پلاك هاي شفاف خارجي و يا حتي لابراتوارهاي داخلي استفاده كنند ميبايست چندين هفته منتظر باشند تا لابراتوارها، پلاك ها را ساخته و به آن ها تحويل دهند. اين باعث مي شود كه بيمار مدت ها منتظر دريافت قالب ها باشد كه مي تواند حوصله سر بر باشد و به مجموع هزينه ارتودنسي اضافه كند.

براي اينكه اين وقفه وجود نداشته باشد، تعداد انگشت شماري از ارتودنتيست هايي كه در ليست هاي بهترين متخصص ارتودنسي دندان در تهران قرار دارند، دستگاه هاي اسكن و پرينت 3 بعدي قالب ارتودنسي نامرئي را به تجهيزات مطب هاي خود اضافه كرده اند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۴:۳۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :