جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

پاسخ به 5 سوال رايج درباره دندانپزشكي بارداري

آيا يك مادر باردار مي تواند در دوران حاملگي لمينت انجام دهد؟

از آنجا كه نصب لمينت دندان يكي از پروسه هاي زيبايي در دندانزپزشكي به شمار مي رود، انجام آن در طول دوران بارداري به خانم ها توصيه نمي شود. بهتر است صبر شود تا پس از زايمان و حتي بعد از شيردهي اينكار صورت بگيرد.

. آيا مي توان در بارداري دندان پر كرد؟

اكثر روش هاي دندانپزشكي مانند كشيدن يا پر كردن دندان، تميز كردن دندان يا جرمگيري و ... در دوران بارداري بي خطر هستند. اما، برنامه ريزي و مشاوره قبل از عمل بسيار توصيه مي شود.

آيا پر كردن دندان با كامپوزيت و مواد سفيد در بارداري مانعي ندارد؟

با مراقبت و احتياط كافي مي توانيد با خيال راحت در دوران بارداري به سراغ پركردگي هاي سفيد رنگ نيز برويد. قبل از شروع پر كردن دندان، دندانپزشك خود را از وضعيت فعلي سلامت خود مطلع كنيد.

 آيا بي حسي موضعي در دوران بارداري بي خطر است؟

گاهي در دوران بارداري از بي حسي موضعي استفاده مي شود. با اين حال، با دندانپزشك خود مشورت كنيد، زيرا مي تواند شما را در مورد اقدامات ايمني براي بيهوشي يا بيحسي در بارداري براي درمان هاي دندان راهنمايي كند.

. آيا درد دندان عقل نشانه بارداري است؟

ممكن است هنگام بارداري به دليل تغييرات هورموني، از درد دندان رنج ببريد. عدم تعادل هورموني باعث مي شود كه دهان شما در دوران بارداري بيشتر پذيراي عفونت و بيماري باشد. ولي با اين وجود درد دندان عقل به نظر نميرسد نشانه اي از بارداري باشد.

. آيا اشعه ايكس در حاملگي بي خطر است؟

يكي از رايج ترين نگراني هاي افراد در مورد مراجعه به دندانپزشكي در دوران بارداري، قرار گرفتن در معرض اشعه هاي اشعه ايكس است. با اين حال، اشعه ايكس دندانپزشكي از دوزهاي بسيار پايين پرتو استفاده مي كند و يك دوز واحد معمولاً آنقدر زياد نيست كه تأثيري در رشد جنين داشته باشد. دندانپزشك همچنين با استفاده از پيش بند سربي و محافظ تيروئيد مطمئن مي شود كه كودك شما از اشعه در امان باشد.

اگرچه اشعه ايكس بي خطر است، اما ممكن است دندانپزشك همچنان توصيه كند در سه ماهه اول از آن اجتناب كنيد. اما اگر يك اورژانس دندانپزشكي يا درد شديد و غير اختصاصي داريد، دندانپزشك شما همچنان به اشعه ايكس براي درمان موثر شما نياز دارد.

بيشتر بخوانيد : ترميم دندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۵:۰۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :