جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

چرا نگهداري صحيح از انواع طلا و جواهر مهم است ؟

طلا و جواهرات به مرور زمان و در نتيجه‌ي استفاده مداوم، درخشش خود را از دست مي‌دهند. حتي ممكن است كه روي آنها خط و خش‌هايي ايجاد شود. به همين خاطر، بسيار مهم است كه انواع طلا، نقره و جواهراتي كه دائم استفاده مي‌كنيد را خودتان در خانه تميز كنيد؛ هر يك سال يا دو سال يك بار هم آن را نزد كارشناس جواهرات ببريد تا آن را برق بيندازد يا در صورت نياز آبكاري كند.

دليل كدر و سياه شدن طلا هم اين است كه در ساخت آن از ديگر فلزهاي گرانبها همانند نقره، مس و نيكل استفاده مي‌شود. اين فلزها، برخلاف خود طلا وقتي در معرض هوا قرار مي‌گيرند با اكسيژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واكنش شيميايي مي‌شوند و اين باعث مي‌شود تا طلاي شما بعد از مدتي سياه و كدر شود. به همين دليل است كه هر چه عيار طلايي كه مي‌خريد بالاتر باشد، امكان سياه شدن آن كمتر مي‌شود.

طلاي سفيد نسبت به ديگر رنگ‌هاي طلا حساس‌تر است طوري كه اگر شما طلاي سفيدي بخريد بعد از مدتي كوتاه احساس مي كنيد ديگر درخشندگي قبل را ندارد و احتياج به يك آبكاري دارد. بهترين روش براي حفظ سفيدي طلاي سفيد رنگ اين است كه هر چند وقت يك بار دوباره آن را روكش كنيد. طلاي خود را نزد جواهرساز ببريد تا يك لايه روكش طلاي سفيد روي آن بكشد و دوباره مثل روز اول نونوار و درخشان شود.

بيشتر بخوانيد :

ترفندهاي مراقبت از طلا و جواهر

در ادامه برخي از روش‌هايي را برايتان نوشته‌ايم كه با كمك آنها مي‌توانيد به حفظ سلامت و كيفيت جواهرات خود كمك كنيد. البته قبلاً در مطلبي جداگانه، تميز كردن طلا در خانه با چند روش آسان و كاربردي را برايتان نوشته‌ بوديم كه با مراجعه به اين لينك مي‌توانيد آن را مطالعه كنيد.

طلا و جواهرات را جدا از هم نگهداري كنيد

در اولين قدم بايد طلا و جواهرات خود را از هم جدا كنيد. درجه سختي سنگ‌ها با يكديگر متفاوت است و ممكن است يك سنگ روي سنگي ديگر يا زنجير طلا خراش ايجاد كند. به همين خاطر بسيار مهم است كه همه آنها را جدا از هم نگهداري كنيد و در يك جعبه روي هم نريزيد. زنجيرها را يا آويزان كنيد يا در جعبه‌هاي بلند به صورت كشيده و بدون هيچ پيج و تابي بگذاريد. گوشواره‌، دستبند و ديگر زيورآلات نيز را نيز از هم جدا كرده و در جعبه‌هاي مخصوص خودشان قرار دهيد.

براي مراقبت از طلا و جواهر آنها را از نور و رطوبت دور نگه داريد

به اين نكته توجه داشته باشيد كه هيچ گونه جواهري را نبايد زير نور مستقيم آفتاب، رطوبت، گرما و سرماي شديد بگذاريد. هميشه بهترين روش براي محافظت از طلا و جواهر اين است كه در جعبه‌هاي خودشان نگهداري شوند. به اين صورت گرد و غبار هم روي آنها نمي‌نشيد و ظاهرشان را تيره و كدر نمي‌كند. مكاني را براي نگهداري زيورآلات انتخاب كنيد كه رطوبت پاييني داشته باشد تا از ايجاد لك و تغيير رنگ زودرس آنها جلوگيري شود.

طلا و جواهرات را در آخرين مرحله بپوشيد

وقتي قرار است مهماني يا بيرون برويد و مي‌خواهيد از طلا و جواهرتان استفاده كنيد، توصيه مي‌كنيم پس از اينكه همه لباس‌ها را پوشيديد و آرايشتان تكميل شد آنها را استفاده كنيد. هنگام رنگ كردن مو هيچ‌گونه طلا و جواهري به تن نداشته باشيد زيرا مواد شيميايي موجود در تركيبات رنگ مو به زيورآلات صدمه جدي وارد مي‌كند.

منبع : https://www.azadi.gold/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۹:۲۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :