جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه بايد درباره عصب كشي بدانيد

عصب كشي روشي است براي احياي دنداني كه به طور قطع از دست رفته است. گاهي اوقات شدت تخريب دندان آنقدر زياد است كه بايد عصب كشي انجام شود تا اميدي بتوانيم داشته باشيم كه دندان خود را از دست نخواهيم داد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با عصب كشي و همه چيز درمورد آن آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

عصب كشي چيست؟

قبل از هرچيزي بهتر است بدانيد كه عبارت عصب كشي دندان يك عبارت تقريبا رايج اما اشتباه است. نام اين پروسه، روت كانال تراپي يا درمان ريشه دندان است كه در انگليسي هم به صورت ( root canal therapy ) نوشته مي شود.

اين پروسه شامل ايجاد يك سوراخ كوچك در سطح جونده دندان و سپس خارج كردن پالپ آلوده دندان است. طي اين پروسه عروق خوني و عصبي دندان در داخل اتاقك پالپ و ريشه دندان برداشته مي شود، سپس دندان عصب كشي شده پر و ترميم مي شود.

يك دندان كه درمان روت كانال تراپي رويش انجام شده عملا ديگر زنده نيست و بافت زنده ندارد اما به واسطه رباط ها و ساختارهاي نگهدارنده به استخوان متصل است و ما تنها با عصب كشي آن را نجات داده ايم در حالي كه زنده نيست.

همچنين درمورد تغذيه بعد از ايمپلنت دندان بيشتر بدانيد.

مراحل عصب كشي

درمان ريشه دندان اغلب  به يك يا دوجلسه درماني نياز دارد و شامل مراحل زير مي باشد :

  • دندانپزشك يا اندودنتيست (متخصص ريشه درماني) شما ابتدا عكس هاي راديوگرافي از دندان تان را بررسي كرده و سپس مقدمات بيحسي دندان را فراهم مي كند .
  • براي جدا كردن دندان از ديگر دندان ها از يك محافظ دندان استفاده مي كند و سپس دندان را تميز و عاري از بزاق نگه مي دارد .
  • براي باز كردن تاج دندان از يك ابزار بسيار كوچك به منظور تميزكردن خمير پالپ ، كانال ريشه و شكل دادن به فضا استفاده مي كند .
  • پس از باز كردن تاج دندان ، تميز كردن فضا و شكل دادن به آن اندودنتيست شما ، دندان را با مواد مخصوص پر مي كند .
  • در اغلب موارد يك پركردگي موقت براي بستن فضا قبل از ترميم تاج دندان توسط متخصص درمان ريشه انجام مي شود .
  • پس از بازديد نهايي با اندودنتيست شما بايد به دندانپزشك خود مراجعه كنيد. سپس ادامه درمان روكش دندان و يا ترميم هاي ديگر را نزد او به پايان برسانيد .
  • اگر دندان شما فاقد ساختار كافي براي نگه داشتن ترميم باشد ممكن است اندودنتيست يا دندانپزشك شما يك پست داخل دندان قرار دهند .

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد مزاياي ايمپلنت دنداني اينجا كليك كنيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را درمورد روت كانال تراپي يا همان عصب كشي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا با اطمينان و با خيال راحت بتوانيد براي سلامت دندان هاي خود تصميم بگيريد. براي اين كه اطلاعات خود را در زمينه سلامت دهان و دندان افزايش دهيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما مقالات موجود در اينترنت را مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۹:۴۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :