جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه ما بايد درمورد عصب كشي بدانيم

عصب كشي آخرين راه براي احياي دنداني است كه ديگر هيچ اميدي به آن نمي‌توان داشت. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را هر چه بيشتر با عصب كشي و روش هاي انجام آن آشنا كنيم و اطلاعات مناسبي را در اختيار شما قرار دهيم. اگر نياز به عصب كشي داريد و قصد انجام آن را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

ريشه دندان

از آنجا كه براي انجام درمان ريشه دندان يا عصب كشي، نياز به دسترسي به بافت نرم و ريشه دندان است، قبل از اينكه بخواهيم درباره نحوه عصب كشي دندان صحبت كنيم اجازه دهيد كه درباره ريشه و پالپ اطلاعاتي ارئه دهيم. ريشه دندان در زير خط لثه قرار دارد و با كمك رباط هاي پريودنتال به استخوان فك متصل مي شود. داخل ريشه نيز كانالي وجود دارد كه عروق خوني، بافت نرم دندان و عروق عصبي وجود دارند.

برخي از دندان ها تنها يك ريشه دارند. و برخي ديگر بيش از يك ريشه. داخل هر ريشه نيز يك كانال وجود دارد كه به آن ها روت كانال گفته مي شود. اگر جايي چيزي از روت كانال تراپي شنيديد منظور درمان مشكلات ايجاد شده براي اين ريشه ها است.

عصب كشي چيست؟

البته مفهوم درمان ريشه دندان چيزي فراتر از عصب كشي است. زيرا عصب كشي تنها بخشي از فرآيند است. طي اين پروسه مقداري يا تمام بخش آسيب ديده و آلوده پالپ دندان برداشته مي شود و به جاي آن مواد پر كننده دندان قرار داده مي شود. يا اگر نياز باشد دندان با روكش دندان ترميم مي شود.

براي پر كردن دندان اتصالات عصبي و عروق خونرسان دندان نيز قطع مي شود و دندان ديگر زنده نيست اما همچنان سرجاي خودش قرار خواهد داشت و عملكرد خود را همچنان انجام مي دهد.

براي كسب اطلاعات بيشتر راجع به مزاياي ايمپلنت هاي دندان اينجا كليك كنيد.

فرآيند روت كانال تراپي

پروسه درمان ريشه دندان به طور معمول به بيش از جلسه نياز دارد. ممكن است به دو يا حتي 3 جلسه نيز كشيده شود. هر جلسه نيز چيزي بين نيم ساعت تا 90 دقيقه ممكن است به طول بي انجامد.

در اولين ملاقات، متخصص اندودنتيست يا ريشه درمانگر شما، با اشعه ايكس، از دندان آلوده تصاويري تهيه مي كند.سپس دندان را بي حس كرده و پالپ آلوده را استخراج مي كند. در همين جلسه يك ماده خمير مانند ساخته شده از مواد خاص، به نام گوتاپركا را داخل ريشه دندان قرار مي دهد.

در جلسه دوم، متخصص ريشه درماني، كانال ريشه را تميز كرده و  شكل مي دهد و دندان را ترميم خواهد كرد. اگر بخش زيادي از دندان سالم باشد و بتواند مواد پر كننده دندان را نگاه دارد صرفا دندان عصب كشي شده با مواد پركننده ترميم مي شود. اما اگر آسيب به دندان فراتر از آن باشد كه با پر كردگي ترميم شود، متخصص شما برايتان روكش دندان درخواست خواهد كرد.

همچنين درمورد تغذيه بعد از ايمپلنت بيشتر بدانيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات بسيار جامع و خوبي را درمورد روت كانال تراپي يا همان عصب كشي در اختيار شما قرار دهيم. بهترين كار و پيشنهاد ما به شما عزيزان اين است كه حتما قبل از هر تصميمي با يك متخصص در زمينه مربوطه مشورت كنيد تا بتوانيد بهترين تصميم را بگيريد و دچار پشيماني نشويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 

منبع : http://www.tehrandentalimplant.ir/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۰:۳۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :