جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي دندان

ارتودنسي يكي از بهترين روش هاي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است و امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و روش هاي درمان آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم . با ما همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

به عبارت ساده تر، ما در اين رشته با موقعيت دندان ها سروكار داريم و تمام مشكلاتي كه باعث كج شدن دندان و يا نامنظمي آن ها شود را برطرف مي كنيم، تا يك لبخند بي نقص با دندان هايي منظم و يكدست به دست بيايد.

به تصوير زير نگاه كنيد، اين آناتومي صورت و گردن يك انسان سالم است. همانطور كه در تصوير مي بينيد، دندان ها مرتب، فك ها در موقعيت ايده آل و صورت، طبيعي است. به دندان ها و فك ها بيشتر توجه كنيد.

متخصص ارتودنسي و ويژگي هاي آن

دندانپزشكان زيادي هستند كه ادعا مي كنند مي توانند به خوبي به اصلاح نامنظمي هاي دنداني بپردازند. اما با وجود ادعاي آن ها، انجام اين كار را تنها بايد به يك متخصص ارتودنسي دندان (ارتودنتيست) واگذار كرد.

اين متخصصان پس از دريافت مدرك دندانپزشكي عمومي خود، با شركت در يك آزمون اختصاصي (پس از قبول شدن در آن آزمون) وارد دوره تخصصي اصلاح ناهنجاري هاي دنداني و فكي مي شوند.

آن ها 3 يا 4 سال به صورت تخصصي آموزش هاي لازم را مي گذرانند و با مدرك معتبر تخصصي فارغ التحصيل مي شوند. طي اين چند سال آن ها با تمام علل نامنظمي هاي دنداني و تمام روش هاي اصلاح آن نامنظمي ها به وسيله دستگاه هاي پيشرفته آشنا مي شوند.

ابزار هاي اصلاح نامنظمي هاي دنداني

تعداد زيادي دستگاه در اين رشته دندانپزشكي وجود دارد كه هر كدام براي برطرف كردن مشكلات خاصي در دوره زماني خاصي استفاده مي شوند. اتفاقا بر اساس كاربرد و ويژگي  همين دستگاه ها نام هاي مختلفي به ارتودنسي داده اند.

براي مثال تعداد زيادي از اين دستگاه ثابت هستند و توسط متخصص به دندان ها متصل مي شوند. بيمار در طول مدت درمان اجازه  ندارد و نمي تواند دستگاه ها را تا زمان اصلاح نامنظمي ها بردارد. به استفاده از اين دستگاه هاي ثابت براي اصلاح نامنظمي ها ارتودنسي ثابت گفته مي شود.

مهم ترين دستگاه هاي ثابت عبارتند از:

بريس هاي:

  1. سراميكي هم رنگ دندان
  2. معمولي فلزي
  3. ديمون شفاف و فلزي
  4. لينگوال يا پشت دنداني

برعكس دستگاه هاي ارتودنسي ثابت، تعدادي دستگاه هستند كه متحرك بوده و لازم نيست تا پايان دوره درمان به دندان ها متصل باشند. به استفاده از اين دستگاه ها ارتودنسي متحرك گفته مي شود.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه ارتودنسي و شيوه هاي درماني مختلف آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر قصد شروع درمان ارتودنسي را داريد، پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما با يك متخصص در اين زمينه مشورت كنيد و سطح اطلاعات خود را درزمينه ارتودنسي، روش هاي درمان ارتودنسي و هزينه ارتودنسي افزايش دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۸:۰۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :