جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي نامرئي و برگشت درمان ارتودنسي

ارتودنسي نامرئي يكي از شيوه هاي درمان ارتودنسي است كه مخصوص كساني است كه با ظاهر دستگاه هاي ارتودنسي مشكل دارند. امروز در اين مقاله مي‌خواهيم تا شما را با ارتودنسي نامرئي بيشتر آشنا كنيم و علاوه بر آن اطلاعاتي را راجع به برگشت درمان ارتودنسي در اختيار شما قرار دهيم. با ما در اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي نامرئي چيست؟

آمار و ارقام نشان مي‌دهد از ميان افرادي كه ارتودنسي دندان انجام مي‌دهند نزديك به 30 درصد، افراد بزرگسال و بالاي 20 سال هستند. و حدود يك سوم از اين افراد، دوست ندارند كسي متوجه شود آن‌ها تحت درمان ارتودنسي هستند (با اينكه از خودِ درمان راضي هستند.) متخصصان ارتودنسي به اين افراد و كلاً تمام مراجعاني كه دوست ندارند دستگاه‌هاي ارتودنسي‌شان قابل توجه و در چشم باشد، ارتودنسي نامرئي را پيشنهاد مي‌دهند كه هم كارايي بالايي دارد و هم توجه زيادي را به خود جلب نمي‌كند.

همانطور كه احتمالاً خودتان هم مي‌دانيد، يك متخصص ارتودنسي، سواي از اينكه دانش بسيار زيادي براي برطرف كردن ناهماهنگي‌هاي دنداني و فكي دارد، براي اينكه بتواند دندان‌ها را رديف، تراز و منظم كند از دستگاه‌هاي ارتودنسي كمك مي‌گيرد.

اين دستگاه‌ها معمولاً را بر اساس شكل و ظاهر و يا نحوه درمان دسته بندي مي كنند. يعني ما چند دسته بندي مختلف براي دستگاه هاي ارتودنسي داريم. مثلا ثابت يا متحرك بودن دستگاه‌ها، يك مدل دسته‌بندي رايج در دنياي ارتودنسي است. در اين نوع نامگذاري (يا دسته بندي)، به استفاده از دستگاه‌هايي كه در تمام طول درمان به دندان‌ها مي‌چسپند، “ارتودنسي ثابت” و به استفاده از دستگاه‌هاي متحرك با قابليت جابجايي نيز، “ارتودنسي متحرك” گفته مي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي بدون كشيدن دندان بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

يك زماني هم هست كه دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن يا نبودن (نامرئي بودن يا نبودن) دسته‌بندي مي‌كنند. در اين مدل دسته بندي، به استفاده از دستگاه‌هايي كه حين درمان قابل مشاهده هستند و ديگران به راحتي متوجه مي‌شوند شما ارتودنسي كرده‌ايد، “ارتودنسي مرئي” و به استفاده از دستگاه‌هايي كه به سختي قابل مشاهده هستند، “ارتودنسي نامرئي” گفته مي‌شود. در واقع در ارتدونسي نامرئي دستگاه هايي كه براي صاف و منظم كردند دندان هاي شما استفاده مي شوند چندان قابل توجه و در چشم نيستند گويي كه اصلا كه اصلا وجود ندارند.

درمورد طريقه صحيح استفاده از نخ دندان همراه با ارتودنسي بيشتر بدانيد.

برگشت درمان ارتودنسي

بله در برخي شرايط و به البته به احتمال كم، امكان برگشت درمان ارتودنسي پس از منظم شدن دندان ها وجود دارد. مثلا زماني كه بيمار به تمام توصيه هاي متخصص ارتودنسي يا دست كم مهمترين دستورالعمل هاي او عمل نكند ممكن است در دارزمدت با نامنظمي دندان مواجه شود. البته حتي در اين صورت هم دقيقا مانند قبل دندان هايش نامرتب نمي شوند بلكه تا حدي چنين اتفاقي رخ مي دهد.

همچنين درمورد نقش اشعه ايكس در ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

رتينر براي جلوگيري از برگشت درمان

استفاده مستمر از پلاك هاي متحرك (كه خود نوعي ارتودنسي متحرك هستند) مي تواند بسيار مفيد باشد. زيرا به بيماران اين امكان را مي دهد تا به اين وسيله بتوانند فرايند جابجايي و انتقال دندان ها بعد از درمان را كه با افزايش سن به سمت جلو و عقب حركت مي كنند متوقف كنند

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا علاوه بر آشنا كردن شما با ارتودنسي نامرئي اطلاعاتي را درمورد بازگشت درمان ارتودنسي نيز در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر قصد انجام ارتودنسي را داريد و يا اگر در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم، حتما مقالات مرتبط با ارتودنسي را در اينترنت بخوانيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۲:۱۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :