جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

روند درمان ارتودنسي و عوارض احتمالي آن

ارتودنسي، نامي آشنا، درماني پرقدرت، ارتودنسي يكي از بهترين روش ها براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است كه بسياري از افراد در جهان در حال انجام اين درمان هستند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا علاوه بر آشنا كردن شما با ارتودنسي اطلاعاتي را نيز راجع به طول درمان و عوارض احتمالي درمان ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

عوارض ارتودنسي

ارتودنسي ممكن است درد خفيف و ناراحتي جزئي ايجاد كند

تجربه اتصال دستگاه هاي ارتودنسي به دندان‌ها براي همه افرادي كه تاكنون ارتودنسي نكرده اند كمي عجيب است. به دليل اينكه دستگاه‌هاي ارتودنسي از همان ابتدا شروع به حركت دندان‌ها مي‌كنند، ممكن است افراد درد جزئي احساس كنند. كه اين طبيعي است و عارضه محسوب نمي‌شود.

با كمك داروهاي ضد درد بودن نسخه به راحتي مي‌توان اين درد و ناراحتي را تسكين داد. افراد حتي ممكن است در ابتداي درمان احساس كنند كه دندانشان لق شده است. اما اين موضوع حقيقت ندارد و فقط يك احساس است به همين دليل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسي را اصلا جزء عوارض ارتودنسي دندان ليست نمي‌كنيم.

خراشيده يا زحم شدن بافت‌هاي نرم داخل دهان از عوارض كوچك ارتودنسي دندان

بيماران در شروع درمان ارتودنسي (با بريس ثابت) ممكن است احساس كنند لب‌ها، زبان يا بخش‌هاي نرم داخل دهانشان كمي زخم شهد است. اين را البته نمي‌توان عارضه در نظر گرفت. اما چون به هر صورت در بيشتر افراد تجربه مي‌شود، ما نيز آن را جزء عوارض ارتودنسي دندان ليست كرديم.

زخم شدن داخل دهان معمولا كوتاه بوده و تنها چند روز ابتدايي ارتودنسي احساس مي‌شود. با اين حال مي‌توان با كمك وكس يا موم ارتودنسي به راحتي براكت ها و سيم ارتودنسي را ايمن سازي كرده تا هيچ نوع آسيبي به بافت هاي نرم داخل دهان وارد نكند.

درمورد هزينه ارتودنسي دندان نيز بيشتر بدانيد.

مراحل درمان ارتودنسي

در اين مقاله به طور كامل با روند رويش دندان دائمي آشنا خواهيد شد. اگر درباره زود در آمدن يا تاخير در رويش دندان هاي دائمي يا عدم رشد دندان دائمي كودكان خود سوالي داريد با خواندن اين مقاله حتما به پاسخ سوال خود دست پيدا خواهيد كرد و از همه مهمتر شما در اين مقاله اهميت درمان ارتودنسي دندان در اوايل كودكي را درك خواهيد كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي الاينر مي‌توانيد بر روي لينك مشخص شده كليك كنيد.

بهترين زمان براي شروع درمان ارتودنسي

در حدود سن شش سالگي، داخل استخوان فك همه ما در زير دندان هاي شيري، جوانه و رويش دندان دائمي آغاز ميشود. هنگامي كه كودك بزرگ مي شود اين جوانه ها هم رشد كرده  و به آرامي شروع به حركت مي كنند. در حين حركت دندان هاي دائمي در نيامده، ريشه دندان هاي شيري هم در آستانه تحليل قرار مي گيرند و از بين مي روند. در اينجا است كه ما با پديده لق شدن دندان روبرو مي شويم. از زير دندان لق شده ، دندان دائمي بيرون مي زند.

ما به دندان هاي 1 تا 5  در هر نيم قوس فكي كه جايگزين دندان هاي شيري مي شوند دندان هاي دائمي جانشين مي گوييم. و به اين دوره هم دوره دنداني مخلتط گفته ميشود. در نهايت مجموعه اي از 32 دندان دائمي جايگزين دندان هاي شيري مي شوند. 16 دندان دائمي در فك بالا و 16 دندان دائمي در فك پايين.

همچنين درمورد ارتودنسي دو دندان جلو بيشتر بدانيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا شما را با عوارض احتمال ارتودنسي و مراحل درمان آن آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را در اين زمينه در اهتيار شما قرار دهيم. اگر قصد داريد تا از درمان ارتودنسي استفاده كنيد، پيشنهاد ما به شما اين است كه حتما با يك متخصص ارتودنسي  در اين زمينه مشورت كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۲۵:۱۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :