جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آيا استخر فايبرگلاس سمي است؟

پاسخ كوتاه: نه ، براي شما سمي نيستند.

پاسخ طولاني: تنها تنفس يا تماس با فايبرگلاس خام مي تواند مضر باشد زيرا مواد سازنده و اوليه آن براي پوست يك عامل تحريك كننده محسوب ميشوند. خبر خوب اين است كه فايبرگلاسي كه در استخرهاي شما به كار ميرود اصلا سمي نيست.

شما نه در مرحله ساخت و نه در حين نصب استخر فايبرگلاس ،در معرض آن قرار نخواهيد گرفت. اين استخرها در كارگاه ساخته مي شود و بعد از آماده شدن به محل شما منتقل ميشوند. استخر فايبرگلاس كه شما در آن شنا خواهيد كرد، داراي يك لايه محافظ براق است كه هم از شما محافظت مي كند و هم يك سطح راحت براي پياده روي، شنا و نشستن زير آب فراهم ميكند.

آيا امكان دارد كه استخر فايبرگلاس بشكند و قطعات آن داخل آب بريزند؟

بله امكان دارد. اگر ساخت استخر فايبرگلاس خود را به دست شركتي سپرده باشيد كه نامعتبر باشد، امكان دارد از مواد نامرغوب براي ساخت استخر استفاده كند يا استاندارهاي موجود را رعايت نكند. درنتيجه استخر ميتواند با كوچكترين فشاري بشكند و شما در معرض سميت فايبرگلاس قرار بگيريد.

چه كسي در برابر اثرات سمي فايبرگلاس آسيب پذير است؟

پاسخ كوتاه: كسي كه با فايبرگلاس خام در ارتباط است، مثل سازندگان استخر

پاسخ بيشتر: افرادي كه مستقيماً با فايبرگلاس كار مي كنند ، متخصصاني آموزش ديده هستند كه براي محافظت از خود ، ماسك و لباس مخصوص مي پوشند. خوشبختانه ، اين مسئوليت سازنده است كه كاملاً در محيط امن قرار بگيرد و شما به عنوان يك مصرف كننده به هيچ عنوان با فايبرگلاس خام در تماس يا ارتباط نخواهيد بود.

به عنوان صاحب استخر، تمام آنچه شما بايد نگرانش باشيد، حفظ مواد شيميايي، تميز نگه داشتن استخر و نگهداري از استخر است. مگر اينكه قصد داشته باشيد استخر خود را كنده و آن را آتش بزنيد!!!!

بيشتر بخوانيد : تعمير و نگهداري استخر

آيا استخرهاي فايبرگلاس براي محيط زيست مضر هستند؟

پاسخ كوتاه: نه

پاسخ طولاني: بر خلاف استخر بتوني، استخر فايبرگلاس منافذ بزرگي ندارد تا بتواند جلبك ها را در خود پرورش دهد. اين استخرها از يك لايه محافظ و نرم برخوردار است كه در برابر رشد جلبك ها مقاومت مي كند. اين يعني در اين استخرها يا جلبك رشد نميكند و يا اگر جلبكي باشد بسيار كم است. در نتيجه هزينه ضدعفوني استخر كمتر ميشود كه اين براي طبيعت نيز مفيد است. علاوه بر اين، فايبرگلاس قابل بازيافت نيز هست.

به نظر شما استخر وينيل و بتني ممكن است سازگاري بيشتري با محيط زيست داشته باشند و مقرون به صرفه ترند؟ نه! اين استخرها ممكن است در كوتاه مدت ارزان باشند، اما در آينده بايد براي نگهداري از استخر هزينه هاي زيادي صرف كنيد. در ثاني طول عمر اين استخرها كمتر از استخرهاي فايبرگلاست است.

آيا استخرهاي فايبرگلاس ايمن هستند؟

پاسخ كوتاه: بله

پاسخ طولاني: فايبرگلاس خام به خودي خود مي تواند مضر باشد و اين يك واقعيت است. نبايد با آن مستقيما در تماس بود يا آن را استنشاق كرد، اما با اين وجود اين ماده خطرناكترين ماده روي زمين هم نيست. در ثاني هنگام ساخت استخر فايبرگلاس توليد كنندگان با دقت هرچه تمام مواد فايبرگلاسي را با يك لايه محافظ ميپوشانند و درنتيجه ديگر براي استفاده كننده كان سمي نخواهد بود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۷:۴۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :