جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

نكات مهم قيل از كاشت ايمپلنت

ايمپلنت دندان يكي از بهترين راه ها براي جايگزيني دندان از دست رفته است. امروزه در سراسر دنيا افراد بسيار زيادي دندان هاي از دست رفته خود را با اين روش جايگزين كرده اند. ما در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ايمپلنت دندان و نكات قبل از كاشت آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

نكت قبل از كاشت ايمپلنت

با خودتان روراست باشيد. اگر 1 يا تعدادي از دندان هاي خود را از دست داده ايد، بلاخره بايد به فكر جايگزين كردن آن ها باشيد. زيرا دنداني كه از دست رفت، ديگر به شكل طبيعي باز نخواهد گشت، و اگر با روشي جاي خالي آن ها را پر نكنيد، برايتان عوارض زيادي به همراه خواهد داشت. براي آگاهي از اين عوارض مي‌توانيد صفحه “مشكلات از دست رفتن دندان ها” را مشاهده كنيد.

ابتدا درباره تمام روش هاي جايگزين كردن دندان از دست رفته مانند دندان مصنوعي، بريج دندان و ايمپلنت تحقيق كنيد و از بين آن ها يك گزينه را انتخاب كنيد. كه البته حضور شما در اين صفحه نشان دهنده اين است كه انتخاب شما ايمپلنت دندان بوده. بنابراين تصميم جدي براي انتخاب ايمپلنت داشته باشيد.

پس از انتخاب يك متخصص ايمپلمنت خوب، شما تقريباً بيش از 50 درصد مسير را طي خواهيد كرد. از اينجا به بعد، ديگر همه چيز به جراح و يا متخصص شما بستگي دارد. شما يك جلسه به مطب دكتر خود مراجعه مي كنيد و به صورت كامل تحت معاينه و ارزيابي قرار مي گيريد.

شما بايد خود را براي گرفتن تصاوير راديوگرافي با اشعه ايكس آماده كنيد و به سوالاتي كه ممكن است متخصص از شما بپرسد فكر كنيد و خود را براي آن جلسه به طور كامل آماده كنيد. تعدادي از سوالاتي كه ممكن است متخصص از شما بپرسد عبارتند از:

  1. چه مدت است كه دندان خود را از دست داده ايد؟
  2. آيا مي توانيد خود را براي يك عمل جراحي آماده كنيد؟
  3. آيا مي توانيد خود را براي يك عمل جراحي آماده كنيد؟
  4. آيا حساسيت خاصي داريد؟
  5. آيا داروي خاصي مصرف مي كنيد؟
  6. آيا به ساير روش هاي جايگزين دندان فكر كرده ايد؟
  7. هدف شما از كاشت ايمپلنت چيست؟

يكي از آمادگي هاي قبل از كاشت ايمپلنت دندان بايد داشتن تراكم كافي استخوان فك باشد. يعني اين استخوان به اندازه كافي متسحكم باشد تا ايمپلنت بدون مشكل در آن كاشته شود. اما اگر مدت زيادي است كه دندان خود را كشيده ايد و يا با تراكم ناكافي استخوان دندان مواجه هستيد، بايد حتما خود را براي پيوند استخوان آماده كنيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات بسيار مهم و كاربردي را در رابطه با نكات مهم قبل از كاشت ايمپلنت در اختيار شما قرار دهيم. تحقيق كردن و كسب اطلاعات باعث مي‌شود تا شما بتوانيد بهترين تصميم را براي خودتان و سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۴:۱۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :