جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

تمامي كاربرد هاي ونير كامپوزيت

كامپوزيت دندان يكي از پركاربرد ترين مواد دندان پزشكي است كه امروزه در اكثر كلينيك هاي دندان پزشكي پيدا مي‌شود و ميليون ها نفر در سراسر دنيا در حال استفاده از آن هستند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين مورد در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

كامپوزيت چيست؟

همانطور كه گفته شد، كامپوزيت ونير يا (composite veneers) نوعي ونير است. در اصل اين ونيرها، پوسته ها و لايه هاي بسيار نازك ساخته شده از رزين كامپوزيت هستند كه به سطح جلوي دندان ها متصل مي شوند. بنابراين نامگذاري آن ها مستقيما اشاره به جنسشان و ماده اي كه از آن ساخته مي شود دارد.

ونير كامپوزيت مستقيم

اگر زمان كافي براي بهبود طرح لبخند خود نداريد و مي خواهيد خيلي سريع مشكلات ظاهري دندان هايتان را برطرف كنيد، پيشنهاد دندانپزشكان ترميمي و زيبايي دندان استفاده از ونير كامپوزيت مستقيم است.

در اين روش، متخصص ترميمي و زيبايي مستقيما مواد كامپوزيت را روي دندان شما قرار مي دهد. او هر بار يك لايه نازك مواد ژل‌مانند “رزين كامپوزيت” را روي سطح دندان قرار مي دهد و با كمك نور آبي يو وي آن را خشك و سخت مي كند. سپس بر حسب مقدار ضخامت مورد نياز، چند لايه را به همين شكل به سطح دندان اضافه مي كند. سپس كامپوزيت سفت شده را با كمك ابزار دندانپزشكي صيقل داده و كاملا شبيه دندان در مي اورد. در واقع متخصص، دندان كامپوزيت شده را درست مانند دندان طبيعي خودتان در مي آورد. در اين روش نيازي به آمادگي آنچناني و تراشيدن ميناي دندان نيست. هزينه اين ونيرها كم است اما ماندگاري كمي دارند. در برابر سايش دندان نيز مقاومت كمتري دارند.

كامپوزيت غير مستقيم

در روش مستقيم، مواد مستقيما به دندان ها متصل مي شود و سپس مواد شكل داده ميشوند تا مشابه دندان واقعي به نظر برسند. اما در روش ونير كامپوزيت غير مستقيم، متخصص، يا ونير را در مطب و خارج از دهان بيمار مي سازد، يا دستور ساخت آن را به يك لابراتوار در بيرون از مطب مي دهد. هزينه اين ونيرها نسبت به نمونه مستقيم بيشتر است، ماندگاري بالاتري دارند و از همه مهمتر در برابر سايش مقاوت بالايي دارند.

اين روش نياز به تراشيدن نسبي ميناي دندان دارد و به بيش از يك جلسه زمان نياز دارد. به اين صورت كه ابتدا ميناي دندان تراش مي خورد و سپس از دندان تراش خورده شما قالب گرفته مي شود تا ونير ها را از روي آن و مخصوص شما بسازند. براي محافظت از دندانِ تراش خورده، ونير هاي موقتي و آماده به دندان شما متصل مي شود. سپس طي جلسه بعدي ونير كامپوزيت غيرمستقيم  آماده شده در مطب يا لابراتوار با كمك يك چسب مخصوص به سطح جلويي دندان هاي شما متصل مي‌شود.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه كامپوزيت دندان و كاربرد هاي آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و همه چيز را دربراه آن به شما بگوييم تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد. شما مي‌توانيد با مطالعه مقالات متعدد موجود در اينترنت اطلاعات خود را افزايش دهيد تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۵:۲۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :