جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

جرم گيري دندان قبل از انجام ارتودنسي

ارتودنسي بهرتين روش براي درمان ناهنجاري ها و نا منظمي هاي دهان و دندان است بايد توجه داشت كه با اطلاعات كافي به سمت ارتودنسي برويم. يكي از مواردي كه اكثر افراد شاييد هنوز دليل آن را ندانند، جرم گيري بعد از ارتودنسي است. امروز در اين مقاله قصد داريم تا شما را بيشتر با جرم گيري قبل از ارتودنسي آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

جرم گيري دندان

اغلب كساني كه درمان ارتودنسي را شروع مي كنند قبل از آن، بايد به يك متخصص لثه يا ساير متخصصين دندانپزشكي مراجعه كنند. اين افراد معمولا مشكلاتي در خصوص بافت لثه و يا دندان خود دارند كه بدون برطرف شدن آن ها ترجيح مي دهيم ارتودنسي را شروع نكنيم. براي مثال جرمگيري دندان يكي از اين پروسه ها است كه بيشتر افراد بايد قبل از آغاز درمان، جرم گيري كنند. در اين مقاله درباره علت جرمگيري دندان قبل از ارتودنسي و فوايدش اطلاعاتي ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسي داريد حتما ابتدا اين مقاله را بخوانيد.

در مورد ارتودنسي عقب بودن فك بالا بيشتر بدانيد.

علت جرم گيري قبل از ارتودنسي .

تميز كردن دندان ها با وجود دستگاه هاي ارتودنسي ثابت، متحرك و نامرئي كمي چالش برانگيز است. شما بايد وقت بيشتري براي اينكار اختصاص دهيد و بيشتر دندان ها را مسواك بزنيد. اگر چنين نكنيد پلاك دنداني و جرم روي دندان ها ايجاد شده و روند پوسيدگي دندان و همچنين بيماري لثه شروع مي شود. شما بايد قبل از شروع ارتودنسي دندان ها را تميز كررده و تمام جرم، پلاك و تارتار روي دندان، بين دندان ها و زير خط لثه را از بين ببريد.

جرمگيري قبل از ارتودنسي باعث مي شود كه با خيال راحت تري به استقبال بريس ها و همچنين خفظ بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسي برويد. اگر جرمگيري نكنيد، جرم هايي كه قبل از ارتودنسي روي دندان شما قرار دارند باعث پوسيدگي دندان هايتان مي شود. به اين ترتيب تلاش متخصص و هزينه ارتودنسي كه شما پرداخت كرده ايد بي ثمر خواهد شد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي ارزان اينجا كليك كنيد.

تاثيرات جرم دندان بر روي دندان ها و لثه

جرم ها رسوباتي هستند كه از املاح موجود در غذا به مرور زمان بر روي دندان ها مي نشينند. اگر به موقع با جرمگيري  اين حجم اضافي از روي دندان ها برداشته نشوند مقداري از استخوان نگهدارنده دندان تحليل مي رود. اين امر باعث تخريب لثه و در نهايت شل شدن دندان سالم مي شوند. به همين خاطر است كه متخصص ارتودنسي شما قبل از نصب براكت ها و ساير بخش هاي بريس، شما را تشويق به انجام جرمگيري قبل از ارتودنسي مي كند.

همچنين درمورد محدوديت سني ارتودنسي ثابت نيز بيشتر بدانيد.

سخن آخر

امروز قصد داشتيم در اين مقاله به شما بگوييم كه علت جرم گيري قبل از شروع درمان ارتودنسي چيست و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم توانسته باشيم اطلاعات مفيدي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۹:۵۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :