جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه بايد درمورد دندان پزشكي و بارداري بدانيم

امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با دندان پزشكي بارداري ، كشيدن دندان و استفاده از دهانشويه در بارداري بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتواند در دوران بارداري به شما كمك كند تا بهتر در مورد سلامت خود و جنين در شكمتان تصميم بگيريد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

كشيدن دندان و بي هوشي در دوران بارداري

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه در دوران بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

فوايد دهانشويه

محلول هاي حاوي مواد شوينده دهان و دندان فوايد بسيار زيادي دارند و ما مهم ترين فوايد موجود را در ادامه بررسي كرده ايم.

  1. مي توانند تعداد باكتري هاي موجود در دهان را كاهش دهد
  2. بوي بد دهان را كاهش مي دهد
  3. به سفيدتر شدن دندان ها كمك مي كنندمانع از تشكيل و تجمع پلاك مي شود
  4. ذرات ريز مواد غذايي را از بين مي برد
  5. علائم دردناك آفت دهان را كاهش مي دهد
  6. به پيشگيري از پوسيدگي دندان كمك مي كند

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم  تا اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه دندان پزشكي و بارداري در اختيار شما عزيان قرار دهيم و به شما بگوييم كه در زميان بارداري بايد چه نكاتي را براي كشيدن دندان و يا استفاده از دهانشويه رعايت كنيد تا آسيبي به شما و فرزندتان وارد نشود. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۴:۱۳ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :