جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عفونت دندان و روند درمان ارتودنسي

عفونت درمان يكي از اصلي ترين مشكلاتي است كه ممكن است براي هر فردي پيش بيايد. اما ارتباط بين درمان ارتودنسي و عفونت دندان چيست؟  امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتباط بين عفونت دندان و روند درمان ارتودنسي آشنا كنيم و اطلاعات خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

عفونت دندان

اگر عفونت دندان داريد، مراجعه به دندانپزشك در اسرع وقت براي جلوگيري از انتشار هر نوع عفونت به بافت هاي مجاور و ساير بخش هاي بدن بسيار بسيار مهم است. دندانپزشك شما احتمالاً يك آنتي بيوتيك براي كمك به از بين بردن باكتري هاي ايجاد كننده عفونت شما تجويز مي كند تا مانع از انتشار و گسترش عفونت شده و آن را درمان كند يا اينكه با عصب كشي مانع از ازدياد و گسترش عفونت مي شود. خوشخبتانه خبر خوب اين است كه اگر عفونت به موقع تشخيص داده شود به خوبي قابل درمان است. با علل، علائم و بهترين روش درمان اين مشكل در ادامه بيشتر آشنا خواهيد شد.

عفونت دندان در واقع به معناي عفوني شدن ريشه دندان در حد فاصل بين خط لثه تا استخوان فك است. در داخل ريشه دندان بافت نرمي به نام پالپ وجود دارد و اگر اين بخش مورد حمله باكتري هاي قرار بگيرد دچار عفونت مي شود كه نيازمند مداخله فوري دندانپزشكي است.

درمورد ارتودنسي دندان پيش بيشتر بدانيد.

پالپ دندان در حالت عادي توسط عاج و سمنتوم در زير خط لثه و توسط ميناي دندان در بالاي خط لثه محافظت مي شود. چنانچه هرچيزي باعث از بين رفتن اين لايه هاي محافظ شود، باكتري هاي مي توانند به داخل كانال ريشه دندان و پالپ نفوذ كرده و آن جا را عفوني كنند. در اين حالت گفته مي شود كه عفونت در پالپ يا پالپيت دندان ايجاد شده.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي اقساطي بر روي لين كليك كنيد.

درمان ريشه دندان

درمان به برگشت پذير يا غيرقابل برگشت بودن عفونت بستگي خواهد داشت. به عبارت ديگر، شيوه درمان به ميزان پيشرفت عفونت بستگي دارد. ممكن است بيمار در مراحل اوليه به دندانپزشك مراجعه كرده باشد و ممكن است زماني كه عفونت گسترش يافته به ملاقات دندانپزشك برود. در هر دو مورد درمان متفاوت است.

همچنين راجع به نقش والدين در درمان ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

روند درمان ارتودنسي

در اين مقاله به طور كامل با روند رويش دندان دائمي آشنا خواهيد شد. اگر درباره زود در آمدن يا تاخير در رويش دندان هاي دائمي يا عدم رشد دندان دائمي كودكان خود سوالي داريد با خواندن اين مقاله حتما به پاسخ سوال خود دست پيدا خواهيد كرد و از همه مهمتر شما در اين مقاله اهميت درمان ارتودنسي دندان در اوايل كودكي را درك خواهيد كرد.

سخن آخر

امروز در اين مقاله قصد داشتيم تا شما را بيشتر با عفونت دندان و روند درمان ارتودنسي آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم از اين مطلب استفاده كرده باشيد و براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۱:۴۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :