جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

خنك كننده روغن موتور، هيونداي سانتافه

امروز در اين مطلب سعي داريم تا شما را بيشتر با يكي از مهمترين قطعات كيا و هيونداي يعني خنك كننده روغن موتور آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه لوازم يدكي هيونداي سانتافه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

خنك كننده روغن موتور

خنك كننده روغن موتور يا (Oil Cool) در هر وسيله نقليه اي يك جزء اساسي موتور است. اين سيستم خنك كننده در هر وسيله نقليه بايد در تمام شرايط آب و هوايي و رانندگي، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اكثر رانندگان هرگز با كولرهاي روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتي‌شان ميتواند به افزايش طول عمر موتور كمك كند.

خنك كننده روغن موتور در واقع يك رادياتور كوچك است كه در بخش جلويي يا قدامي سيستم خنك كننده ماشين تعبيه شده است. اين رادياتور كوچك دماي روغن موتور را هنگام جريان از لوله هاي پيچ در پيچ داخل خنك كننده ها به طرز چشمگيري كم ميكند. تمام سيستم خنك كننده موتور زماني كار ميكند كه متور ماشين روشن باشد.

علائم خرابي خنك كننده روغن موتور

  1. نشت مايع خنك كننده موتور از كولر روغن
  2. نشت روغن از خنك كننده روغن موتور يا رادياتور روغن
  3. وجود مايع خنك كننده در روغن
  4. وجود روغن در سيستم خنك كننده

لوازم يدكي هيونداي سانتافه

ماشين سانتافه كه در انگليسي به Hyundai Santa Fe شهرت دارد يكي از محصولات خوب هيونداي است. ايده اوليه اين خودرو در اصل براي همتراز شدن هيونداي با خودروهايي مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتياك Aztek بود. هيونداي براي رقابت با اين خودروها در سطح جهاني يك نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهي بازار جهاني كرد. نام اين خودرو از نام يكي از شهرهاي نيومكزيكو به نام سانتافه انتخاب شده است. اين خودرو از محبوب ترين ماشين هاي خانواده در آمريكا و جهان است.

هيونداي سانتافه جديد جزء بهترين خودروهاي شاسي بلند در جهان است. مدل 2020 اين ماشين داراي فضاي داخلي راحت ، ويژگي هاي فني فراوان ، صرفه جويي در سوخت مناسب و همچنين سواري متعادل است. در بخش هاي بعدي با ويژگي هاي اين خودرو و در خصخصويات خاص لوازم يدكي هيونداي سانتافه آشنا ميشويد.

ويژگي هاي ايمني اين ماشين

از ويژگي هاي استاندارد جهت راهنمايي راننده مي توان به دوربين عقب، كنترل كروز تطبيقي​​، ترمز اضطراري اتوماتيك، هشدار برخورد و تصادف رو به جلو، تشخيص عابر پياده، نظارت بر خواب آلودگي راننده و نگه داشتن خط اشاره كرد.

از ويژگي هاي ايمني فعال موجود مي توان به سنسورهاي پاركينگ عقب، صفحه نمايش سر بالا، دوربين پاركينگ با محيط اطراف، نظارت بر نقطه كور و هشدار ترافيك متقاطع عقب اشاره كرد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه خنك كننده روغن موتور خودرو هاي كره اي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و يكي از بهترين خودرو هاي كره يعني هيونداي سانتافه را با هم بررسي كنيم. اگر قصد خريد لوازم يدكي براي خودروي خود را داريد ولي نمي‌دانيد بايد آنها را از كجا تهيه كنيد تا از اصلات آنها مطمئن باشيد، مي‌توانيد از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كيند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۴:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :