جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

مواد لازم براي پركردن دندان

پركردن دندان يكي از راه هاي ترميم دندان هاي پوسيده است كه حجم وسيعي از مراجعان كلينيك هاي دندانپزشكي را به خود اختصاص مي‌دهد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه پركردن دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و راجع به هزينه پركردن دندان بيشتر با هم صحبت كنيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

مواد به كار رفته براي پركردن دندان

دندانپزشكان و متخصصان ترميمي و زيبايي از مواد مختلفي براي پر كردن دندان، رفع ترك و شكستگي دندان ها و احياي آن ها استفاده مي كنند. مهم ترين و رايج ترين مواد پر كننده دندان در ادامه توضيح داده شده اند.

آمالگام

ابتدايي ترين و پر استفاده ترين ماده براي ترميم دندان ها و پر كردنشان، آمالگام است. آمالگام معمولا براي پر كردن دندان هاي خلفي استفاده مي شود و به دليل ظاهر غيرطبيعي كه دارد براي ترميم دندان هاي جلو استفاده نمي شود.

آمالگام تركيبي از نقره، قلع، مس و جيوه و يكي از قديمي ترين مواد دندانپزشكي است. اين تركيب در برابر فشار زياد ناشي از جويدن مقاومت مي كند، با دوام است و به طور كلي به خوبي تحمل مي شود.

محتواي جيوه موجود در آمالگام بارها و بارها مورد بحث و گفتگوي دندانپزشكان بوده و هست و بسياري از بيماران هنوز مطمئن نيستند كه آيا پر كردگي هاي امالگام ايمن هستند يا خير.  اما با اين وجود آمالگام به دليل قيمت پايين ، خواص فرآوري خوب و ماندگاري طولاني ، هنوز هم ماده پرمصرفي در دندانپزشكي است.

گلاس اينومر

يكي از امروزي ترين روش هاي پر كردن دندان ها استفاده از سمنت گلاس آينومر است. اين ماده پر كننده استحكام نسبتا زيادي دارد اما ماندگاري پاييني دارد. به همين جهت كمتر از آن براي به عنوان پركردگي استفاده مي شود.

از سيمان گلاس آينومر بيشتر براي ترميم و پر كردن دندان كودكان استفاده مي شود. به جز اين، براي ترميم پوسيدگي هاي جزئي و كوچك گلاس آينومر بهترين گزينه موجود است. سيمان گلاس آينومر حاوي فلورايد است كه در طول زمان پر شدن به آرامي آزاد مي شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد كشيدن دندان، اينجا كليك كنيد.

سراميك

مواد پر كننده سراميكي (تمام سراميك) معمولا طي پروسه هاي اينله و انله دندان هاي خلفي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين پر كننده ها در لابراتوار ساخته مي شود و سپس توسط متخصص ترميمي و زيبايي در محل حفره دندان نصب مي شوند.

رنگ و ظاهر آن ها طبيعي و مشابه با دندان هاي خودمان است. به جز اين، استحكام مواد پر كننده سراميكي بالا است و مي توانند تا حدي فشار وارد شده از سوي دندان ها را تحمل كنند.

همچنين درمورد ايمپلنت براي افراد سيگاري نيز بيشتر بدانيد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه پركردن دندان و هزينه پركردن دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. تحقيق كردن در هر زمينه اي باعث مي‌شود تا شما بتوانيد در هر شرايطي بهترين تصميم را براي سلامت و آينده خود بگيريد. به همين منظور ما به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما مقالات سايت ايمپلنت دندان را مطالعه كنيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۵:۵۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :