جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كاهش وزن سريع

حتي اگر مطابق با فرمول محاسبه bmi، شاخص توده بدني شما بالاي 40 باشد باز هم كاهش سريع وزن به شما توصيه نمي شود و مي بايست آهسته و پيوسته و به روشي سالم وزن خود را كاهش دهيد. در اين مقاله شما را با عوارض كاهش وزن سريع بيشتر آشنا خواهيم كرد.

براي كاهش وزن سالم، در هر ماه چقدر بايد وزن كم كنيم؟

رژيم هاي لاغري كه اصطلاحاً با نام سريع، فوري و يا كوتاه شناخته مي شوند اغلب مدعي هستند كه در هر ماه بيشتر از 5 كيلو به كاهش وزن كمك مي كنند. اين در حالي است كه اين مقدار كاهش وزن كاملا براي بدن مضر است زيرا تغييرات سريع بدن نظم بدن را به هم ريخته و موجب اختلال در آن مي شود.

بدن نمي تواند به سرعت خود را با تغييرات بزرگ وفق دهد و بنابراين دچار مشكل خواهد شد. راه حل اين است كه در هر ماه 4 تا حداكثر 5 كيلو وزن كاهش داده شود تا بدن بتواند خود را با آن وفق دهد. (در نظر داشته باشيم كه حتي بعد از روش هاي تهاجمي جراحي مانند عمل اسليو معده نيز، در هر ماه بيشتر از 5 كيلو كاهش وزن نداريم بنابراين روشهاي ديگر نيز نبايد بيشتر از اين مقدار وزن ما را كاهش دهند.)

بهترين راه براي كاهش وزن چيست؟

كاهش وزن سالم و پايدار با انتخاب بهتر غذا، خواب بيشتر، افزايش فعاليت بدني، كاهش استرس و تمركز بر سلامت روان حاصل مي شود. همچنين با كمك موارد زير نيز مي توانيد به كاهش وزن بهتري دست پيدا كنيد:

پروتئين بدون چربي بخوريد

مصرف قند و كربوهيدرات هاي ساده را كاهش دهيد

بر روي چربي سالم تاكيد كنيد

استراحت كافي داشته باشيد

سطح استرس خود را مديريت كنيد

از تمرينات قدرتي و با شدت بالا استفاده كنيد

همچنين اگر مطابق با فرمول شاخص توده بدني، BMI شما بالاي 40 است، به جز ورزش و دنبال كردن رژيم غذايي سالم مي توانيد درباره عمل جراحي لاغري نيز با پزشك خود صحبت كنيد. چنانچه پزشكتان فكر مي كند شما كانديد خوبي براي اين عمل هستيد از او بخواهيد تا بهترين جراح لاغري كه ميشناسد را به شما معرفي كند.

بيشتر بخوانيد : عمل اسليو معده


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۰:۲۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :