جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

هر آنچه ما بايد درمورد لنت هاي ترمز بدانيم

امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با لنت هاي ترمز و هر آنچه بايد درمورد آن بدانيد آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. لنت ترمز يكي از مهمترين قطعات خودرو به شمار مي‌رود. خودرو هاي كره اي مثل كيا و هيونداي بايد داراي لنت هاي ترمز اصل و با كيفيت باشند. در اين مقاله شما را با يكي از مهمترين لوازم يدكي هيونداي يعني لنت ترمز بيشتر آشنا خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.

لنت ترمز نحوه كاركرد آن

سالم بودن آن اهميت زيادي دارد؛ چرا كه امنيت و ايمني شما در حين رانندگي به آن بستگي دارد. وظيفه اصلي لنت ترمز ، كند كردن يا توقف حركت ماشين يا وسيله نقليه (اتومبيل، كاميون، قطار، موتورسيكلت و …) است. ترمزهاي وسيله نقليه به شما اين امكان را مي‎‌دهد كه در صورت نياز سرعت خود را كم كرده و خودرو را متوقف كنيد.

لنت‌‎هاي ترمز از طريق اصطكاك، انرژي جنبشي خودرو را به انرژي گرمايي تبديل مي‌‎كنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطكاك رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتي ترمز‎ها به صورت هيدروليكي استفاده مي‌‎شوند كوليس دو لنت را به هم فشار مي‌‎دهد يا روتور در حال چرخش را فشار مي‌‎دهد تا وسيله نقليه كند و متوقف شود.

هنگامي كه يك لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم مي‌‎شود مقدار كمي از اصطكاك خود را به ديسك منتقل مي‌‎كند و يك پوشش خاكستري بر روي آن باقي مي‎‌ماند. لنت ترمز و ديسك به يكديگر چسبيده و اصطكاك ايجاد شده خودرو را متوقف مي‎كند.

انواع لنت ترمز

  1. فلزي
  2. نيمه متاليك
  3. سراميكي
  4. لنت هاي ترمز ارگانيك

نشانه هاي خرابي لنت هاي ترمز

از مهمترين نشانه هاي خرابي و يا تمام شدن لنت ترمز مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • چراغ نشانگر لنت ترمز روشن مي شود
  • لرزش هنگام ترمز
  • كشيدن فرمان هنگام گرفتن ترمز
  • صدا هنگام ترمز گرفتن
  • طولاني تر براي متوقف كردن

دلايل خراب شدن لنت ترمز

خراب شدن لنت ترمز به عوامل زيادي مانند: نحوه رانندگي، محيط رانندگي و نوع لنت بستگي دارد. شايع‎‌ترين علت خرابي ترمز، بي‌توجهي مالك است. ترمزها مانند بسياري ديگر از قطعات خودرو داراي طول عمر محدودي هستند و بايد هر چند وقت يكبار از نظر سلامت بررسي شوند.

اگرچه بسياري از مارك‎‌هاي لنت داراي عمر طولاني هستند اما اين تخمين براساس الگوهاي استاندارد رانندگي است. معمولا رانندگي شهري با توقف‌هاي مقطعي و ترمزهاي ناگهاني همراه است. به همين دليل طول عمر لنت نسبت به حالت استاندارد آن كمتر خواهد بود.

همچنين درمورد شيشه شوي مناسب براي هيونداي سانتافه نيز بيشتر بدانيد.

سخن آخر

همانطور كه مي‌دانيد و گفته شد، لنت ترمز از مهمترين لوازم يدكي خودرو به شمار مي‌رود. اگر شما خودرو كره اي سوار مي‌شويد و قصد تعويض لنت ترمز آن را داريد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما از فروشگاه مجازي لوازم يدكي خودرو استفاده كنيد تا از اصلت و كيفيت قطعه مورد نظر اطمينان داشته باشيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۷:۳۲ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :