جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي دندان و هزينه آن، همه چيز را بدانيد

ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است و امروزه در سراسر دنيا ميليون ها نفر در حال گذراندن طول درمان ارتودنسي هستند. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با ارتودسني و هزينه ارتودنسي  بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار داهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي چيست؟

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

“ارتودنتيكس” يا (Orthodontics) يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌خوانيد، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

چگونه ارتودنسي دندان ها را منظم مي‌كند؟

طبق تجربه عرض مي‌كنيم كه از بين بيمارانِ مراجع به مطب‌هاي ما، هيچ دو نفري عيناً يك مشكل با جزئيات و مشخصات يكسان ندارند. بنابراين روش و مراحل درمان براي تمامي بيماران يكسان نيست. با اين وجود تعدادي مرحله مشترك وجود دارد كه همه بيماران آن ها را در طول درمان طي مي كنند.

قالبگيري دندان ها

پس از معاينه براي اغلب بيماران، فرآيند قالبگيري دندان داريم. اينكار را مخصوصاً براي بيماراني كه قصد انجام ارتودنسي نامرئي با پلاك شفاف دارند حتما انجام مي دهيم. هدف از اينكار ساخت پلاك ارتودنسي يا پيش بيني مسير پيشرفت درمان است. در واقع، ما با اينكار مي‌خواهيم ببينم دندان‌هاي شما بايد چطور حركت كنند تا به حالت صاف و منظم برسند و براي اينكار چقدر زمان مورد نياز است.

هزينه ارتودنسي دندان

تقريبا هيچ كلينيك، مطب يا حتي سايتي را پيدا نمي‌كنيد كه هزينه ارتودنسي دندان را به صورت دقيق عنوان كرده باشد و يا وارد جزئيات آن شده باشد. البته دليل مشخصي دارد.

زيرا برخلاف پروسه‌هاي رايج دندانپزشكي (مانند كشيدن دندان كه روند و تعرفه مشخصي دارد)، ارتودنسي يك درمان كاملا متفاوت است كه نحوه درمان از شخصي به شخص ديگر متغيير است. يعني هيچ دو شخصي عيناً مشابه هم درمان نمي‌شوند. بنابراين ذكر تعرفه دقيق ارتودنسي بدون معاينه حضوري ممكن نيست.

چه عواملي در تعيين هزينه ارتودنسي تاثير دارد

سواي از اينكه مشكل بيمار چيست و شدت آن چقدر است، تعدادي عوامل ديگر هستند كه مستقيما روي برآورد قيمت ارتودنسي تاثير مي‌گذارند. ما اين عوامل را ليست كرده ايم و به صورت خلاصه توضيح داده ايم چرا و چطور روي هزينه تاثير مي‌گذارند:

  1. شدت مشكل و يا ناهنجاري
  2. نوع مشكل و ناهنجاري
  3. سن بيمار
  4. مدت زمان ارتودنسي يا طول درمان
  5. حتي انتظارات بيمار
  6. دستگاه هاي بكار رفته

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم علاوه بر آشنا كردن شما با ارتودنسي و چگونگي درمان آن اطلاعات بسيار خوبي را در زمينه هزينه ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با كسب اطلاعات كافي مي‌توانيد بهترين تصميم را براي سلامت و آينده خود بگيريد و جلوي بروز هر گونه پشيماني را بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۰:۲۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :