جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي و مراقبت از ارتودنسي متحرك

همانطور كه در مقالات پيشين گفته شد، ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هاي دهان و دندان است و بسياري از افراد در سراسر دنيا در حال استفاده از اين درمان هستند. امروز در اين مطلب علاوه بر اين  كه قصد داريم تا شما را بيشتر با ارتودنسي و مراقبت از ارتودنسي متحرك آشنا كنيم. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

ارتودنسي

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

“ارتودنتيكس” يا (Orthodontics) يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌خوانيد، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

نصب دستگاه

يك سري وسيله و ابزار وجود دارند كه ما براي منظم كردن دندان‌هاي شما، از آن‌ها استفاده مي‌كنيم. به اين وسايل معمولاً “دستگاه ارتودنسي” گفته مي‌شود. شفاف بگوييم كه بدون اين دستگاه‌ها، ما عملاً نمي‌توانيم دندان‌هاي شما را منظم و مرتب كرده، يا تغييري در موقعيت آن‌ها ايجاد كنيم.

درمورد هزينه ارتودنسي پنهان بيشتر بدانيد.

مراقبت از ارتودنسي متحرك

نحوه تميز كردن پلاك متحرك ارتودنسي يك تفاوت بين ارتودنسي ثابت و متحرك است. پلاك هاي متحرك بسيار آسان تميز مي شوند. رعايت بهداشت پلاك ها ارتودنسي متحرك بسيار آسان تر از براكت هاي ارتونسي ثابت است. چون به راحتي مي توانيد آنرا از دهان خارج كرده و اقدام به تميز كردن آن كنيد.  رعايت بهداشت دهان و دندان نيز با داشتن پلاك ها ارتودنسي متحرك آسان است.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي اقساطي اينجا كليك كنيد.

در اين بخش با اصولي كه حتما بايد براي تميز كردن پلاك متحرك ارتودنسي حتما رعايت كنيد آشنا خواهيد شد. كسي كه اينويزيلاين يا ساير الاينرهاي نامرئي دارد حتما بايد جهت حفظ بهداشت دهان و دندان در طي ارتودنسي اين نكات را رعايت كند.

تميز كردن  پلاك متحرك ارتودنسي بايد تبديل به يك عادت براي شما شود. روزانه دو بار اين پلاك ها را تميز كنيد. مي توانيد زماني كه خودتان مسواك مي زنيد اقدام به تميز كردنشان كنيد. هر دو الاينر يا پلاك خود را با دقت و به يك اندازه به آرامي تميز كنيد.

درمورد دندانپزشكي بارداري نيز بيشتر بدانيد.

به محض اينكه آن ها را برداشتيد با آب تميز آن ها را شستشو دهيد. دقت كنيد كه هيچكاه بدون آبكشي اينويزيلاين ها، آن ها را دوباره روي دندان ها قرار ندهيد. زيرا حاوي بزاق دهان شما و باكتري ها هستند كه گذاشتن دوباره آن ها بدون آبكشي باعث مي شود باكتري ها بيشتر شده، احتمال ايجاد جرم پشت دندان ها بيشتر شود و در نتيجه بوي بد دهان نيز نصيبتان مي شود.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار مفيدي را درمورد ارتودنسي و مراقبت از ارتودنسي متحرك در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اگر در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال يك متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا مقالات بيشتري را در اين زمينه مطالعه كنيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۹:۳۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :