جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

كامپوزيت و همه چيز درمورد آن

كامپوزيت دندان يكي از پركاربرد ترين روش ها براي ترميم و زيباسازي دندان ها و طرح لبخند است. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با كامپوزيت دندان و كاربرد هاي مهم آن بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي را در اين زمينه در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

كامپوزيت چيست؟

اگر از ظاهر دندان هاي خود ناراضي هستيد و هنگام صحبت كردن و لبخند زدن دوست نداريد كسي متوجه ايرادات دندان هايتان شود، اتصال كامپوزيت ونير دندان يكي از بهترين گزينه ها براي رفع مشكلتان است. اين روش موجب زيباتر شدن لبخندتان مي شود و كمك مي كند با اعتماد به نفس بهتري با ديگران ارتباط برقرار كنيد؛ طوري كه هنگام صحبت كردن از درخشيدن دندان ها در صورتتان لذت مي بريد.

اگر بخواهيم در قالب يك مثال كامپوزيت را تعريف كنيم بايد بگوييم، اين روش مانند هنر مجسمه سازي است. در اينجا دندانپزشك مانند مجمسه ساز عمل مي كند و با استفاده از مواد كامپوزيت، دندانها را شكل و فرم مي دهد.

اما كامپوزيت چگونه به برطرف كردن زشتي هاي دندان مي پردازد؟ دندانپزشك در اجرا كامپوزيت از مواد مخصوصي براي فرم و شكل دهي دندان ها استفاده مي كند كه براي ماندگاري مواد بر روي دندان از نور ماورابنفش كمك مي گيرند. بعد از اتمام كار دندان هاي زيبا، سفيد رنگ و كاملا مرتب ظاهر مي شود كه هر فردي هنگام روبرو شدن با دندان هاي شما از زيبايي آن شگفت زده خواهد شد.

ونير كامپوزيت

كامپوزيت ونير يكي از بهترين انواع كامپوزيت است كه زيبايي بسياري به دندانهاي شما مي بخشد. كساني كه دچار فاصله بسيار در بين دندان هاي جلويي هستند و يا دندان هاي جلويي‌شان ترك خورده است، از اين روش براي زيبايي و تغييرات قابل توجهي استفاده مي كنند. يكي ديگر از ويژگي‌هاي خاص كامپوزيت ونير سفيد كردن دندان ها است؛ بدون اين كه نياز باشد دندان ها تراشيده شود.

جنس ونير كامپوزيت ها از همان مواد همرنگ دندان است كه براي پر كردن دندان ها از آن ها استفاده مي شود. در حالت كلي لمينت دندان و كامپوزيت ونير ها با هم تفاوت هايي دارند براي مثال هزينه و قيمت ونير كامپوزيت ها معمولا از قيمت لمينت كمتر است.

مواد كامپوزيتي داراي جنس و رنگ متفاوتي بوده و داراي دوام و استحكام متفاوتي نيز هستند. بنابراين براي اينكه كار زيبايي و ترميم دندان شما داراي نتيجه مطلوب و دلخواهي باشد و همچنين استحكام و زيبايي در دندان ايجاد شود بهتر است از موادي كه توسط شركت‌هاي معتبر دندانپزشكي  ساخته مي‌شوند استفاده كنيد.

سخن آخر

كامپوزيت ها به جزء ونير كامپوزيت كاربرد هاي گسترده اي در زمينه دندانپزشكي دارند كه در اين مطلب نمي‌رسيم همه آنها را بررسي كنيم. شما مي‌توانيد با تحقيق كردن درباره كاربرد كامپوزيت در دندانپزشكي اطلاعات خود را بالا ببريد و بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۱۶:۳۸ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :