جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي و مهمترين عوارض آن

ارتودنسي بهترين روش براي درمان ناهنجاري هايي است كه در ناهيه دهان و دندان به وجود آمده اند. ارتودنسي نيز مانند هر درمان ديگري داراي عوارضي است. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با عوارض ارتودنسي بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار مفيدي را در زمينه ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.  

ارتودنسي دندان چيست؟

با توجه به افزايش آگاهي مردم در خصوص سلامتي دهان و دندان و فرهنگ سازي‌هاي گسترده‌اي كه دندانپزشكان طي چند سال اخير در ميان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاكنون بارها درباره ارتودنسي دندان و ضرورت انجام آن، چيزهايي شنيده‌ايد و تا حدي با آن آشنا هستيد.

“ارتودنتيكس” يا (Orthodontics) يعني علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشكل نامنظمي يا ناهماهنگي دندان‌ها + روابط نادرست و غير طبيعي بين فكي. به عبارتي هر زمان دندان‌ها و فك‌ها هماهنگي، نظم و تراز طبيعي خود را از دست دهند، يك متخصص ارتودنسي يا ارتودنتيست وارد عمل شده و با روش‌هاي مختلفي كه در ادامه مي‌خوانيد، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ كردن آن‌ها مي‌كند.

مرتب شدن دندان ها به وسيله ارتودنسي

طبق تجربه عرض مي‌كنيم كه از بين بيمارانِ مراجع به مطب‌هاي ما، هيچ دو نفري عيناً يك مشكل با جزئيات و مشخصات يكسان ندارند. بنابراين روش و مراحل درمان براي تمامي بيماران يكسان نيست. با اين وجود تعدادي مرحله مشترك وجود دارد كه همه بيماران آن ها را در طول درمان طي مي كنند. براي آشنايي با 8 مرحله ارتودنسي دندان ادامه مقاله را بخوانيد.

درمورد محدوديت سني ارتودنسي ثابت بيشتر بدانيد.

عوارض ارتودنسي

هرچند كه نمي‌توان به موارد زير عارضه گفت، اما براي  آگاهي بيشتر افراد ما تلاش كرده ايم كه برخي از عوراض مهم درمان ارتودنسي را در اين مقاله ليست كنيم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهيد شد.

تجربه اتصال دستگاه هاي ارتودنسي به دندان‌ها براي همه افرادي كه تاكنون ارتودنسي نكرده اند كمي عجيب است. به دليل اينكه دستگاه‌هاي ارتودنسي از همان ابتدا شروع به حركت دندان‌ها مي‌كنند، ممكن است افراد درد جزئي احساس كنند. كه اين طبيعي است و عارضه محسوب نمي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي بدون سيم اينجا كليك كنيد.

درد ارتودنسي به دليل وارد شدن فشار و نيرو از سمت سيم ارتودنسي به دندان ها و وادار كردن آن ها به تغيير موقعيت است.

با كمك داروهاي ضد درد بودن نسخه به راحتي مي‌توان اين درد و ناراحتي را تسكين داد. افراد حتي ممكن است در ابتداي درمان احساس كنند كه دندانشان لق شده است. اما اين موضوع حقيقت ندارد و فقط يك احساس است به همين دليل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسي را اصلا جزء عوارض ارتودنسي دندان ليست نمي‌كنيم.

همچنين درمورد غذاهايي كه بايد در طول درمان ارتودنسي مصرف كنيد بيشتر بدانيد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات بسيار مفيدي در مورد ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم ارتودنسي و عوارض آن كدامند تا بتوانيد بهترين تصميم را براي آينده خود بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۲:۵۷ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :