جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

آشنايي با دندانپزشكي بارداري

دندان پزشكي بارداري يكي از معضلاتي است كه بسياري از خانم هاي باردار در حال دست و پنجه نرم كردن با آن هستند. امروز در اين مطلب علاوه بر اين كه قصد داريم تا شما را بيشتر با دندانپزشكي بارداري آشنا كنيم، قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را نيز درمورد كشيدن دندان در بارداري و استفاده از دهانشويه در بارداري در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

كشيدن دندان و بي هوشي در دندانپزشكي بارداري

اگر در دوران بارداري نياز به انجام يك عمل دندانپزشكي داشته باشيد، هنوز هم مي‌توانيد با خيال راحت از بيهوشي براي آرامش و بي حس كردن درد استفاده كنيد. فقط حتماً بايد دندانپزشك را از بارداريتان مطلع كنيد تا بتواند ماده‌ي بيهوشي و دُز مناسب آن را انتخاب كند. در دندانپزشكي بارداري از داروهاي بيهوشي حاوي فلي پرسين اجتناب مي‌شود، زيرا اين ماده‌ي شيميايي رگ‌هاي خوني را تنگ مي‌كند و منجر به تضعيف خون رساني به جنين مي‌شود.

در دوران بارداري، دندانپزشك از كمترين ميزان بيهوشي ممكن براي انجام عمل استفاده مي‌كند اما هنوز به اندازه‌اي است كه براي كمك به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتي احساس راحتي ‌كنيد، بدن و كودك شما كمتر تحت استرس قرار مي‌گيرند.

كشيدن دندان، آخرين چاره براي دندانپزشكان است و در صورت امكان همواره تلاش مي‌كنند از كشيدن دندان خودداري كنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسيدگي يا كرم خوردگي بيش از حد آسيب ديده باشد به طوري كه نتوان آن را ترميم كرد، مي‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و بايد كشيده شود. نگران نباشيد امكان كشيدن دندان در دندانپزشكي بارداري نيز وجود دارد. اما دندانپزشك ممكن است سه ماهه‌ي دوم بارداري را به عنوان زمان ايده آل براي اين كار توصيه كند زيرا در انجام اين روش درماني بايد از عكسبرداري استفاده شود.

استفاده از دهانشويه در بارداري

دهانشويه ها بعد از مسواك زدن و نخ دندان كشيدن از اصلي ترين راه هاي ارتقاي بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندي سالم هستند. آنها از آنچه كه تصور مي كنيد كاربردي تر هستند و فوايد بسيار زيادي براي دهان و دندان ما دارند. آنچه در اين مقاله مي خوانيد اطلاعات كاملي درباره انواع محلول هاي دهان شويه، فوايد و كاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خريد آن ها است.

طريقه شستوشوي دهان با دهانشويه

بسياري از دندانپزشكان معتقدند كه مسواك زدن (دو بار در روز با خمير دندان حاوي فلورايد) مي تواند فلورايد كافي براي محافظت از در برابر پوسيدگي دندان را فراهم مي كند. اما اگر مستعد پوسيدگي هستيد، مي توانيد علاوه بر مسواك زدن و نخ دندان كشيدن ، از دهان شويه حاوي فلورايد استفاده كنيد.

براي استفاده صحيح از اين محلول ها نكات زير را دنبال كنيد:

  1. از مقدار مناسب استفاده كنيد. براي اين كار برچسپ روي محلول را بخوانيد
  2. بعد از ريختن محلول شوينده در داخل دهان، دهان خود را ببنديد و با محلول را داخل دهان خود بچرخانيد
  3. دهانشويه را قورت ندهيد. مقادير بالاي فلورايد در صورت بلعيده شدن مي توان مسموميت ايجاد كند.
  4. بعد از خارج كردن محلول از دهان دست كم تا 30 دقيقه چيزي نخوريد تا اثر فلورايد كاهش نيابد.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي شد تا اطلاعات جامعي درمورد دندان پزشكي در بارداري و دندانپزشك بارداري را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم تا بتوانيد در اين دوران سخت بهترين و ايمن ترين تصميم را براي خود و فرزندتان بگيريد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۷:۴۹ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :