جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ايمپلنت يا ارتودنسي، كدام يك؟

امروز در اين مطلب قصد داريم تا به شما بگوييم كه اگر هم به ارتودنسي دندان و هم به ايمپلنت نياز داريد ابتدا بايد كدام يك را انجام دهيد و چرا. دانستن اين موضوع مي‌تواند به شما كمك شاياني در تصميم گيري بكند تا شما بتوانيد بهترين تصميم را براي سلامت و آينده خود بگيريد. تا انتهاي اين مطلب همراه ما باشيد.

اول ايمپلنت دنداني يا ارتودنسي

گاهي اوقات علاوه بر اينكه دندان ها و فك ناهماهنگ و نامنظم هستند، ممكن است يك يا چند دندان نيز در قوس فكي از دست رفته باشد. در چنين شرايطي 2 مساله اساسي مي تواند پيش بيايد. يكي منظم كردن دندان ها و دومي جايگزين كردن دندان هاي از دست رفته است. اما اينكه كدام را بايد زودتر انجام داد يك چالش ديگر است. ولي نگران نباشيد. زيرا در اين مقاله به شما نشان خواهيم داد كه بين دو درمان مورد نيازِ ايمپلنت دندان و ارتودنسي ، كدام يك در اولويت نخست است و كدام را بايد زودتر انجام داد.

اگر در شرايطي هستيد كه بايد هم درمان ارتودنسي انجام دهيد و هم كاشت دندان انجام دهيد ، اغلب توصيه مي شود ابتدا بريس و درمان ارتودنسي را شروع كنيد. يعني اول به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد و پس از چند ماه صاف شدن دندان ها به متخصص ايمپلنت دندان سر بزنيد.

با اين حال، هميشه قرار نيست كه درمان ارتودنسي را قبل از كاشت دندان انجام داد. گاهي اوقات اصولا نيازي به درمان ارتودنسي پيش از كاشت دندان نيست. به عنوان مثال اگر همه يا بيشتر دندان هاي خود را از دست داده ايد شما نيازي به ارتودنسي نداريد و تنها بايد ايمپلنت بكاريد.

يا مثلا اگر دندان هاي شما در حال حاظر منظم هستند و يا مشكل ارتودنسي ندارند باز هم نيازي به درمان ارتودنسي نيست و مستقيما مي توان ايمپلنت كاشت.

ارتودنسي با روكش دندان امكان پذير است يا خير

برخي از افرادي كه نيازمند درمان ارتودنسي هستند ممكن است يك يا چند دندان خود را روكش كرده باشند. به جز سوالاتي كه درباره ارتودنسي و كاشت دندان از ما پرسيده مي شود، امكان انجام ارتودنسي با وجود روكش دندان هم ممكن است سوالات و ابهاماتي براي بيماران و مراجعين ما ايجاد كند.

خبر خوب اين است كه حتي با وجود روكش هم مي تواند درمان ارتودنسي را آغاز كرد. متخصان ارتودنسي طوري بريس ها و دستگاه هاي ارتودنسي را به روكش متصل مي كنند كه به روكش آسيبي نرسد. آن ها در طول درمان مراقبند كه زروكش آسيب نبيند و يا مثلا شل نشود.

سخن آخر

امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات جامعي در مورد انجام دادن ارتودنسي و ايمپلنت دندان در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اطلاعاتي كه مي‌تواند به شما كمك كند كه اگر به هر دوي اين درمان ها نياز داريد اول بايد كدام يك را انجام دهيد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۲:۰۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :