جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

بهداشت دهان و دندان و ميني اسكرو

دندان يكي از مهمترين فاكتور ها در زيبا تر به نظر رسيدن صورت است. اگر مي‌خواهيد دندان هاي تميز و مرتبي داشته باشيد بايد علاوه بر رعايت كامل بهداشت دهان و دندان در صورت نياز ارتودنسي نيز انجام دهيد. امروز در اين مطلب قصد داريم تا شما را با اصول بهداشت دهان و دندان بيشتر آشنا كنيم و اطلاعات بسيار خوبي در مورد ميني اسكرو ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسي

با نگاه كردن در آينه مي توانيد متوجه شويد كه بريس ارتودنسي و تمام اجزاي آن طوري هستند كه باعث به دام افتادن و گير كردن مواد غذايي مي شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با يك مسواك زدن ساده و نخ دندان كشيدن، دندان ها را تميز مي كرديد. اما اكنون تميز كردن بريس ها را نيز بايد به فرآيند شستشو اضافه كنيد. بعد از مصرف هر وعده غذايي، دندان هاي شما و صد البته بريس ها كثيف مي شوند و خطر پوسيدگي دندان هايتان بيشتر خواهد بود.

همه چيز را در مورد ارتودنسي رنگي بدانيد.

بنابراين رعايت بهداشت و پيروي از دستورالعمل هاي متخصص ارتودنسي دندان در طي درمان از اهميت زيادي برخوردار است. زيرا در صورت تميز نبودن دندان ها و براكت ها، آسيب دائمي و جبران ناپذيري به ميناي دندان وارد مي شود.  ابتدا دندان ها دچار پوسيدگي مي شوند، سپس با التهاب لثه و تحليل آن مواجه مي شويد. و در نهايت مشكلات شما بيشتر و بيشتر خواهد شد تا جايي كه شايد دندان خود را از دست دهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتودنسي تك فك اينجا كليك كنيد.

تميز كردن دندان هاي ارتودنسي شده در روز هاي اول شروع درمان

نظافت و مراقبت از براكت هاي ارتودنسي فقط در روز هاي اول كمي دشوار به نظر مي رسد. اما بعد از گذشت چند روز و با عادت كردن به  حضور براكت ها در دهان به اين نتيجه مي رسيد كه، تميز كردن دندان ها با براكت هاي ارتودنسي كار چندان دشواري هم نيست. مسواك زدن و رعايت نكات بهداشتي در دندان هاي ارتودنسي شده تنها  قدري زمان بر است و نيازمند صبر، حوصله و مسئوليت دارد..

همچنين درمورد ارتودنسي بدون سيم بيشتر بدانيد.

ميني اسكرو ارتودنسي

اسكرو يا (screw) در انگليسي يعني پيچ. و ميني اسكرو يعني يك پيچ كوچك و نسبتا ريز. اين اسكرو در دندانپزشكي به يك پيچ فلزي كوچك گفته مي شود كه از طريق لثه به داخل استخوان فك وارد مي شود تا به عنوان يك لنگر براي كمك به حركت دندان هايي كه وضعيت نامناسب و كجي دارند عمل كند. برخي از افراد به آن ها را ميكرو پيچ، ميني ايمپلنت يا دستگاه لنگر موقت ارتودنسي (TAD) نيز مي گويند. عمده استفاده از اين پيچ ها كمك به بالا رفتن دندان هايي است كه بلند هستند يا از خط لثه فاصله گرفته اند.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا دلايل استفاه از ميني اسكرو را به شما بگوييم و علاوه بر آن خواستيم تا با اهميت رعايت اصول بهداشتي دهان و دندان بيشتر آشنا شويد. اميدواريم اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۴۸:۲۰ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :