جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

ارتودنسي لينگوال و متخصص ارتودنسي دندان

ما امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در مورد ارتودنسي لينگوال در اختيار شما عزيزان قرار دهيم و به شما بگوييم متخصص ارتودنسي دقبقا كيست و بايد چه ويژگي هايي داشته باشد. با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

ارتودنسي لينگوال چيست؟

در اين مقاله به طور كامل درباره ارتودنسي لينگوال مطالبي ارائه شده است. چنانچه كنجكاو هستيد كه اين ارتودنسي چيست و چگونه انجام مي شود يا مزايا و معايب آن كدامند حتما اين مقاله را بخوانيد.

در اصطلاحات پزشكي و دندانپزشكي واژه لينگوال، اشاره به هرچيزي كه نزديك زبان يا در ارتباط با زبان دارد. مثلاً ما يك عصب داريم كه كف دهان و زبان را عصب دهي مي كند و به آن عصب لينگوال گفته مي شود. يك روش ارتودنسي هم داريم كه به آن لينگوال گفته مي شود زيرا دستگاه ها (سيم وبراكت) در اين روش نزديك به زبان هستند، در سمت زبان هستند. در واقع برعكس “ارتودنسي ثابت” معمولي كه دندان ها به جلوي دندان ها وصل هستند، در اين روش دستگاه ها به پشت دندان متصل هستند به همين دليل به اين روش درماني ارتودنسي پشت دنداني، لينگوال يا زباني هم گفته مي شود.

همچنين درمورد ارتودنسي دندان پنهان بيشتر بدانيد.

تفاوت ارتودنسي معمولي و ارتودنسي لينگوال

همانطور كه در بخش قبل اشاره كرديم، بريس هاي زباني دقيقاً شبيه به ارتودنسي ثابت با بريس هاي فلزي معمولي هستند اما با يك تفاوت بسيار شاخص. ما بريس هاي معمولي را به سطح جلوي دندان ها متصل ميكنيم. يعني به راحتي ديده ميشوند. اما ابتكار عمل در ارتودنسي لينگوال به اين صورت است كه بريس ها ديگر قابل مشاهده نيستند. چرا؟

چون ما آن ها را به سطح خلفي يا پشت دندان ها متصل ميكنيم. اين ترفند خودش نوعي ارتودنسي نامرئي است زيرا بدون اينكه كسي متوجه درمان شما شود بعد از مدتي دندان هاي شما صاف و يكدست ميشوند.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد ارتباط بين كشيدن دندان عقل و ارتودنسي اينجا كليك كنيد.

متخصص ارتودنسي

لازمه معرفي يك متخصص كه در زمينه‌اي مهارت، دانش و تخصص دارد، آشنايي با رشته تخصصي او است. به عنوان كسي كه نياز به درمان ارتودنسي دندان داريد، ابتدا بهتر است كه با تعريف ارتودنسي دندان آشنا شده و در حد كافي بدانيد اين رشته چيست و چگونه به شما كمك مي‌كند. ما در مقاله‌اي به صورت كامل و شفاف در خصوص اين رشته دندانپزشكي اطلاعاتي براي مراجعان و بيماران نوشته‌ايم كه بهتر است پيش از وارد شدن به مبحث اصلي، آن را در صفحه (ارتودنسي دندان) مطالعه كنيد. اما اگر وقت كافي نداريد، مي‌توانيد به اين تعريف كوتاه و خلاصه بسنده كنيد.

“ارتودنسي دندان يك رشته تخصصي در دندانپزشكي است كه به درمان يا اصلاح ناهنجاري‌هاي فكي و همچنين نامنظمي‌هاي دندان‌ها مي‌پردازد “

درمورد عوارض ارتودنسي نيز بيشتر بدانيد.

سخن آخر

قبل از هر چيزي اگر شما در كرج زندگي مي‌كنيد و به دنبال متخصص ارتودنسي در كرج مي‌گرديد، به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا حتما مقالات بيشتري را در زمينه ارتودنسي دندان از وبلاگ ما مطالعه كنيد. امروز در اين مطلب سعي كرديم تا علاوه بر آشنا كردن شما با ارتودنسي لينگوال، اطلاعات بسيار خوبي را نيز درمرود متخصص ارتودنسي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم اين مطلب براي شما عزيزان مفيد بوده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۸:۰۶ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :