جهان امروز جهان امروز .

جهان امروز

عوارض ارتودنسي و طول درمان آن

امروز در اين مطلب قصد داريم تا اطلاعات بسيار خوبي را در مورد عوارض ارتودنسي دندان و طول درمان آن به شما عزيزان ارائه دهيم. ارتودنسي يكي از بهترين راه ها براي درمان ناهنجاري هاي فك و دندان ها است. تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد تا اطلاعات بسيار خوبي را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم.

عوارض ارتودنسي

هرچند كه نمي‌توان به موارد زير عارضه گفت، اما براي  آگاهي بيشتر افراد ما تلاش كرده ايم كه برخي از عوراض مهم درمان ارتودنسي را در اين مقاله ليست كنيم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهيد شد.

تجربه اتصال دستگاه هاي ارتودنسي به دندان‌ها براي همه افرادي كه تاكنون ارتودنسي نكرده اند كمي عجيب است. به دليل اينكه دستگاه‌هاي ارتودنسي از همان ابتدا شروع به حركت دندان‌ها مي‌كنند، ممكن است افراد درد جزئي احساس كنند. كه اين طبيعي است و عارضه محسوب نمي‌شود.

درد ارتودنسي به دليل وارد شدن فشار و نيرو از سمت سيم ارتودنسي به دندان ها و وادار كردن آن ها به تغيير موقعيت است.

با كمك داروهاي ضد درد بودن نسخه به راحتي مي‌توان اين درد و ناراحتي را تسكين داد. افراد حتي ممكن است در ابتداي درمان احساس كنند كه دندانشان لق شده است. اما اين موضوع حقيقت ندارد و فقط يك احساس است به همين دليل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسي را اصلا جزء عوارض ارتودنسي دندان ليست نمي‌كنيم.

كاهش عوارض ارتودنسي با پيشرفت هاي امروزه

به لطف ورود تجهيزات مدرن و امروزي به حوزه دندانپزشكي امروزه بسياري از عوارض ارتودنسي به شدت كاهش يافته و بيماران مي‌توانند با خيال راحت تري درمان را شروع كرده و با موفقيت به اتمام برسانند.

براي مثال براكت هاي ارتودنسي ديمون در كمترين زمان ممكن و با حداقل درد و عوارض به شكلي موثرتر از براكت هاي سنتي دندان هاي بيماران را صاف، هماهنگ و منظم ميكند. به همين دليل اكثريت قريب به اتفاق بيماران امروزه بدون هيچ عارضه اي درمان هاي ارتودنسي را به پايان ميرسانند.

طول درمان ارتودنسي

مراجعان و بيماراني كه تحت درمان ارتودنسي دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند كه مدت زمان ارتودنسي آن ها كوتاه باشد. روش هايي وجود دارد كه روند درمان را تسريع ميبخشد اما شما چه بخواهيد چه نخواهيد بايد براي دست كم 6 ماه و بيشتر تحت درمان باشيد. ادامه مقاله را بخوانيد تا درباره مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسي بيشتر بدانيد

مدت زمان ارتودنسي با توجه به نيازها و انتظارات شخصي بيماران به طور تقريبي بين 6 الي 36 ماه  طول مي كشد. و اينكه طول دوره درمان شما چقدر خواهد بود به عوامل مختلفي بستگي دارد كه در ادامه با آن ها آشنا خواهيد شد. در نظر داشته باشيد كه هر چه طول دوره درمان بيشتر شود هزينه ارتودنسي دندان نيز افزايش ميابد.

سخن آخر

ما امروز در اين مطلب سعي كرديم تا اطلاعات بسيار خوبي را در مورد ارتودنسي، عوارض آن و طول درمان آن در اختيار شما عزيزان قرار دهيم. اميدواريم از مطالعه اين مطلب لذت برده باشيد و به اطلاعاتتان افزوده شده باشد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۳۴:۳۱ توسط:netware موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :